6 metrika za webshop koje obavezno morate pratiti

Autor

Davor Vučina

Kategorija

Analitika

Datum

tra 05, 2022

6 metrika za webshop koje obavezno morate pratiti

Šest ključnih metrika za svaki webshop su:

  • Stopa konverzije novih kupaca
  • Trošak akvizicije kupaca (CAC – Customer Acquisition Cost)
  • Lifetime vrijednost kupaca (CLV – Customer Lifetime Value)
  • Prosječna vrijednost narudžbe (AOV Average Order Value)
  • Stopa napuštanja košarice
  • Ocjeni neto promotora (NPS Net Promoter Score)

Bez obzira na veličini vašeg webshopa, trebali biste kontinuirano raditi na optimizaciji svojih poslovnih procesa i odluka te poboljšati svoj krajnji rezultat. Ali kako ecommerce tvrtke mogu odlučiti gdje će usredotočiti svoje napore i koje odluke donijeti?

Odgovor leži u pravim metrikama i KPI-jima (key performance indicators – ključnim pokazateljima uspješnosti). No koje su to bitne metrike webshopa o kojima biste trebali voditi računa i kako vam mogu pomoći pri boljem donošenju odluka?

U ovom članku raspravljat ćemo o šest ključnih metrika koje bi svaka ecommerce tvrtka trebala redovito pratiti.

Saznajte više – Što je WooCommerce?

1. Stopa konverzije webshopa novih kupaca

Stopa konverzije webshopa postotak kupaca u odnosu na ukupan broj posjetitelja. Stopa konverzije može se izračunati dijeljenjem broja kupaca s ukupnim brojem posjetitelja vaše web stranice: Stopa konverzije = (broj prodaja / broj posjetitelja) x 100

Stopa konverzije ključna je metrika svakog webshopa jer se svaki webshop oslanjaju na stjecanje novih kupaca kao strategiju za rast poslovanja. (Naravno, važno je i zadržati postojeće kupce, o čemu ćemo kasnije raspravljati.)

Još jedna važna metrika je i stopa napuštanja – bounce rate, tj. broj posjetitelja koji odmah napuste vašu web stranicu nakon što dođu na početnu ili odredišnu stranicu. Visoka stopa napuštanja stranice jasan je znak da nešto na vašoj web stranici odbija ili razočarava nove posjetitelje.

2. Trošak akvizicije kupaca (CAC)

Visoka stopa konverzije dobar je znak da vaš webshop radi kako treba – ali što ako trošite previše novca na marketing?

Trošak akvizicije kupaca (CAC)  je metrika koja mjeri cijenu konverzije prosječnog kupca. CAC možete izračunati tako da svoje ukupne marketinške troškove tijekom određenog vremenskog razdoblja podijelite s ukupnim brojem kupaca tijekom tog vremena.

CAC vam pomaže izmjeriti povrat ulaganja (ROI) vaše strategije digitalnog marketinga. Previsok CAC može značiti da vaši marketinški napori nemaju željeni učinak, a da se vaše poslovanje može čak boriti da bude profitabilno.

webshop optimizacija metrika

3. Lifetime vrijednost kupaca (CLV)

Dobra vijest je da visoki CAC mogu uravnotežiti postojećih kupci koji kontinuirano kupuju na vašem webshopu.

Lifetime vrijednost korisnika (CLV)  je metrika koja procjenjuje koliko će prosječni kupac vrijediti za vaše poslovanje (tj. ukupni prihod) tijekom cijelog budućeg odnosa.

CLV se može mjeriti sljedećom formulom: prosječna vrijednost narudžbe X broj narudžbi po godini X broj godina kao kupac. Budući da zadržavanje postojećih kupaca košta manje od stjecanja novih, povećanje CLV-a dobar je način za relativno jeftin rast poslovanja.

4. Prosječna vrijednost narudžbe (AOV)

Prosječna vrijednost narudžbe (AOV)  je metrika webshopa koja izračunava prosječni iznos koji kupac potroši prilikom narudžbe na vašem webshopu. Mjerenje AOV-a je jednostavno: ukupan iznos prihoda u određenom razdoblju podijelite s brojem narudžbi u tom razdoblju.

Praćenje AOV-a vaše tvrtke pomaže vam razumjeti učinkovitost vaših cjenovnih i marketinških strategija. Poboljšanje vaše AOV metrike (na primjer, preporukom drugih proizvoda koji bi se mogli svidjeti kupcu) može biti brza način kako povećati profitabilnost i rast.

5. Stopa napuštanja košarice

Stopa napuštanja košarice  je metrika koja se odnosi na postotak kupaca koji stave artikl u košaricu bez dovršetka postupka naplate. Da biste izračunali stopu napuštanja košarice, podijelite broj narudžbi u određenom razdoblju s ukupnim brojem košarica kreiranih tijekom tog vremena.

Studije su pokazala da je prosječna stopa napuštanja košarice nešto ispod 70 posto. Tvrtke koje mogu poboljšati stopu napuštanja košarice čak i za nekoliko postotnih bodova mogu tako značajno povećati svoju dobit i zadovoljstvo kupaca.

7. Ocjena neto promotora (NPS)

Ocjena neto promotora (NPS)  je metrika koja mjeri kolika je vjerojatnost da će vaši klijenti preporučiti vašu tvrtku prijateljima i obitelji. NPS je solidan način za mjerenje stope lojalnosti i zadovoljstva kupaca.

NPS se obično procjenjuje provođenjem anketa među vašim kupcima.

Ti se kupci potom dijele u tri kategorije na temelju njihovih odgovora: “promoters” koji su dali visoku ocjenu, “detractors” koji su dali nisku ocjenu i “passives” koji su dali mlak odgovor. Zatim oduzimate postotak “detractors” od postotka “promoters”.

    Naš blog