Izrada webshopa koji zbilja ostvaruje prodaju (2022)

Autor

Davor Vučina

Kategorija

Web trgovina

Datum

ožu 29, 2022

Izrada webshopa koji zbilja ostvaruje prodaju (2022)

Stoljećima je uspjeh u trgovini bio definiran jednostavnom formulom. Važno je bilo osigurati dobru poziciju na tržnici, vikati glasnije od svog konkurenta kako biste privukli pažnju prolaznika te ponuditi niže cijene kako biste ostvarili veću zaradu.

No danas, u 21. stoljeću, stvari više nisu tako jednostavne.

Statistika online prodaje

Prošle je godine maloprodajni sektor prošao je kroz velika previranja. Ali nesretni globalni događaji potaknuli su rast digitalne prodaje. Prošle je godine 46% američkih potrošača isprobalo novu marku ili naručilo proizvod kod novih trgovaca.

Zahvaljujući praktičnosti internetske kupovine, potrošači aktivno mijenjaju robne marke.

Prema studiji Accenturea iz svibnja 2020., očekuje se da će se obujam kupnji od novih korisnika u online trgovini povećati za 160% u budućnosti .

Mnogi su ljudi prošle godine otkrili pogodnosti i praktičnosti internetske kupovine — i sve su više naviknuti na to.

Manji webshopovi zabilježili su porast web prometa od 96,5% u razdoblju od listopada 2019. do listopada 2020., pri čemu je više od trećine prijavilo porast prihoda između 100% i 200%.

Većina također očekuje da će se taj rast zadržati i u narednim godinama.

Pružanje korisnicima praktičnog i ugodnog iskustva kupovine čak i na njihovim manjim uređajima — moglo bi biti faktor od velikog značaja.

Na temelju tih podataka, postoji velika i rastuća prilika u digitalnoj maloprodaji. Tržišni uvjeti za pokretanje online trgovine najpovoljniji su koliko god mogu biti unatoč ukupnoj ekonomskoj nesigurnosti.

izrada webshop

8 koraka do vašeg webshopa

U nastavku ćemo vam dati upute za izradu webshopa — korak po korak:

  • Odaberite nišu i izradite poslovni plan
  • Odaberite naziv svoje domene
  • Odaberite platformu za webshop
  • Dizajnirajte izgled svog webshopa
  • Dodajte proizvode
  • Postavite dostavu i sustave plaćanja
  • Testirajte sve funkcionalnosti
  • Reklamirajte svoj webshop

Odaberite nišu i izradite poslovni plan

Tržište web trgovine je vrlo raznoliko. Čak su i današnji divovi poput Amazona započeli kao nišni trgovac. Provedite pozadinsko istraživanje niša kako biste identificirali svoju ciljanu skupinu.

1. Provedite SWOT analizu

SWOT je skraćenica za Strengths (Prednosti), Weaknessess (Slabosti), Opportunitiess (Prilike), i Threatss (Prijetnje).

To je jednostavan, ali učinkovit način za procjenu različitih niša i ideja o proizvodima.

Na primjer, recimo da želite pokrenuti CBD posao :

Prednosti: Rastući interes, velika potražnja, više vertikala proizvoda, osobno znanje o CBD-u.

Slabosti: Puno regulatornih sivih područja, ograničenja dostave, izazovno prekogranično širenje.

Prilike: neiskorišteno tržište gurmanskih pića s CBD-om, sposobnost uspostavljanja partnerstava s restoranima (B2B i B2C poslovanje)

Prijetnje: neuspjeh nabave proizvoda prilagođenih propisima s legitimnim ispitnim certifikatima, regulatorni problemi pri prodaji.

2. Pronađite rupe u industrijama

Na prvi pogled može se činiti da su sve dobre ecommerce niše već zauzete. Ali to baš i nije tako.

Ciljanim istraživanjem možete otkriti neispunjene zahtjeve potrošača čak i unutar popularnih kategorija proizvoda.

Na primjer, igračaka ima dosta. No, neki roditelji su zabrinuti zbog izlaganja djece nesigurnim kemijskim spojevima.

Da biste pronašli praznine na svom ciljnom tržištu, istražite:

Društveni mreže — analizirajte zabrinutosti, pritužbe i zahtjeve koje je izrazila vaša ciljana publika.

Google Trends — analizirajte i usporedite opseg pretraživanja za različite vrste proizvoda – vremenski i geografski.

Pogledajte bestselere na Amazonu i eBayu – pročitajte recenzije i pogledajte na što se kupci žale.

3. Analizirajte osobnost svojih kupaca

Najbolje ideje za proizvode za web trgovini rađaju se na sjecištu potreba, preferencija i interesa među ciljnom publikom. Napravite skup idealnih persona kupaca, popunjenih sa:

  • Demografski podaci — dob, mjesto, zanimanje, prihod
  • Psihografski podaci — interesi, vrijednosti, uvjerenja, borbe i težnje

4. Odaberite pravi poslovni model

Kao dio vašeg istraživanja kupaca, također biste trebali primijetiti kako i gdje vaša publika ima tendenciju kupovati proizvode i koji bi bio najbolji način da do njih dođete.

  • B2B ecommerce — Vidite li da prodajete veletrgovcima, trgovcima na malo i poslovnim kupcima?
  • B2C ecommerce — Ili biste radije plasirali svoje proizvode izravno potrošačima?
  • Prodaja na marketplace-ima — Popularna tržišta kao što su eBay, Amazon ili Etsy pružaju lak pristup različitoj publici.
  • Dropshipping — poslovni model bez inventar, prodajete proizvode, a vaš dobavljač ih direktno šalje kupcima.
  • DTC (direct-to-consumer) — Poslovni model bez posrednika, brand prodaje svoje proizvode direktno krajnjem kupcu.

platforme za webshop

Odaberite naziv svoje domene

Saznajte više: Što je domena?

Baš kao i naziv vaše tvrtke, naziv domene je vaš jedinstveni identifikator za potrošače. Pravi naziv domene također može poboljšati pamćenje branda i svijest o njemu.

1. Pokušajte biti jedinstveni

Nazivi domena s “točnim podudaranjem” kao što je buytoysonline.com nekada su bili popularni među vlasnicima malih tvrtki, jer su imena bogata ključnim riječima olakšavala rangiranje u rezultatima pretraživanja. No, oni nisu idealni za većinu tvrtki. Umjesto toga, odlučite se za unikatniji naziv.

2. Neka bude kratko

Zadržite naziv svoje domene ispod 12 znakova. To je savršena duljina za pamćenje i jednostavno pisanje. Ako je vaš puni naziv tvrtke duži, možete koristiti kratice. Na primjer, ASOS izvorno je značio “As Seen On Screen” (Kao što se vidi na ekranu), ali je postalo popularno pod kraticom.

Odaberite platformu za webshop

Da biste identificirali najbolji izbor za svoj webshop, izradite prioritetni popis zahtjeva — popis kritično važnih funkcionalnosti i onih koje je “lijepo imati”. Zatim analizirajte različita open-source rješenja i SaaS rješenja.

Stvari koje treba uzeti u obzir pri odabiru platforme za webshop

Možda je primamljivo započeti s najjeftinijom opcijom za izradu web stranica. Nedostatak je što ćete možda morati kasnije premjestiti svoj webshop, što bi mogao predstavljati ozbiljan problem – zato, razmišljajte dugoročno. Kada analizirate različite opcije, pitajte:

  • Može li ova platforma rasti zajedno s mojim poslovanjem?
  • Hoću li doživjeti pad izvedbe nakon što moje poslovanje prijeđe određeni prag prometa ili prodaje?
  • Pruža li platforma sve najkritičnije značajke online trgovine?

Na svom popisu zahtjeva rangirajte svaku značajku na ljestvici nužnosti od 1 do 10, a zatim procijenite nekoliko ecommerce platformi.

Sigurnost

Kršenje podataka u web trgovini predstavlja i financijski i reputacijski rizik. Uz rastući niz alternativa, moderni potrošači vjerojatno će dvaput razmisliti o kupnji na webshopu koji:

  • Nedavno je pretrpio hakiranje sustava ili proboj podataka
  • Nema SSL certifikat
  • Ne daje informacije o obradi plaćanja i pohrani podataka

Optimizacija za mobilne uređaje

Morate biti sigurni da vaša platforma na kojoj izrađujete webshop omogućuje ugodno iskustvo kupovine na mobilnim uređajima.

Kako bi odredili poziciju web stranice na tražilicama, Googleovi indeksi sada se oslanjaju na podatke prikupljene u mobilnoj verziji vaše web stranice.

Ako vaša internetska trgovina nije prilagođena mobilnim uređajima, vaš SEO bi mogla patiti – što bi dovelo do znatno nižeg prometa na web stranici.

Također, propustili biste i prodaju preko mobilnih uređaja.

izrada webshopa cijena

Platforme za izradu webshopa

Platforme za izradu webshopova pojednostavljuju postavljanje i upravljanje trgovine. Najpoznatije platforme su:

BigCommerce

BigCommerce je otvorena SaaS platforma za ecommerce koja nudi širok raspon značajki online prodaje, integriranu obradu plaćanja i siguran hosting. Ako je vaša tvrtka spremna za visok rast, BigCommerce se lako može proširiti prilagođenim integracijama.

Shopify

Shopify je SaaS platforma za ecommerce koja nudi konkurentan niz značajki za pokretanje i rad vaše internetske trgovine. Uslužujući male tvrtke i, odnedavno, veće trgovine srednjeg tržišta, Shopify pruža dobru ravnotežu izvornih značajki i integracija trećih strana s drugim poslovnim aplikacijama.

Magento

Magento je open source platforma za ecommerce. Vrlo je prilagodljiv, ali također zahtijeva veću razinu tehničkog znanja. Magento možete preuzeti i hostirati lokalno ili u oblaku.

Međutim, pripremite se za izdvajanje visokog budžeta. Osnovna Magento trgovina, izgrađena na open source platformi pomoću predloška, ​​može unaprijed koštati do 15.000-40.000 EUR.

WooCommerce

WooCommerce je također open source platforma razvijena kao WordPress dodatak. Mnoge tvrtke ga koriste za online prodaju na svojim WordPress web stranica.

Slično Magentu, korisnici WooCommercea odgovorni su za hosting, osiguranje i konfiguriranje.

Saznaj više o WooCommerceu?

Dodajte proizvode

Kako bi vaša trgovina bila ugodna za kupnju i kako bi kupci mogli lako pronaći vaše proizvode, postavite kategorije proizvoda, napišite sjajne opise proizvoda i postavite kvalitetne slike proizvoda koje planirate prodavati.

1. Opisi proizvoda

Uvjerljiv opis proizvoda objašnjava na koji način proizvod rješava problem kupcu, navodi značajke proizvoda i ističe glavne prednosti.

  • Objasnite kome je ovaj proizvod namijenjen.
  • Navedite bitne karakteristike proizvoda (veličina, materijal itd.).
  • Predložite kada nekome treba ovaj proizvod.
  • Pomozite kupcu da zamisli gdje će ga koristiti.

2. Slike proizvoda

Nemojte štedjeti na fotografiranju proizvoda. Unajmite profesionalnog fotografa za snimanje ako si to možete priuštiti. Ako ne, uredite improvizirani studio za fotografiranje atraktivnih fotografija proizvoda .

Također, razmislite o dodavanju 360 prikaza proizvoda za predmete veće vrijednosti kao što su namještaj, oprema ili određene vrste odjevnih predmeta.

Prema podacima koje je dostavio Webrotate 360, izvještavaji ukazuju o porastu online prodaje od 5% do 40% nakon što su na svoju web stranicu dodali funkciju 360 prikaza proizvoda .

3. Kategorije proizvoda

Kategorije proizvoda nužne su za pravilno prikazivanje vašeg kataloga i povećanje vidljivosti vašeg inventara.

Većina trgovaca odjevnim predmetima nudi “Muškarci, Žene, Dodaci, Novo u prodaji i Rasprodaja”.

Webshopovi s većim zalihama također dodaju dodatne kategorije. Često se temelje na uobičajenim upitima za pretraživanje korisnika ili pojmovima koji su sezonske naravi.

Na primjer, možete dodati i kategoriju “Darova” oko Božića. Ili “Eko proizvodi” ako postoji potražnja među vašom ciljanom publikom za takvim proizvodima.

Kada dizajnirate stranice kategorija, omogućite filtre kako biste pomogli kupcima da suze izbor. Najčešći filteri su “Veličina”, “Raspon cijena”, “Boja”, “Materijal” itd.

Postavite dostavu i sustave plaćanja

Učinkovita strategija dostave putem web trgovine izuzetno je važna jer 56% potrošača neće kupiti od prodavača nakon lošeg iskustva isporuke.

1. Odredite svoju politiku dostave

Politika dostave postavlja prava očekivanja među novim kupcima. Mora jasno priopćiti troškove, uvjete i sva ograničenja vaše isporuke. Da biste izradili pravila dostave za svoju trgovinu, razmotrite ova pitanja:

Nudite li besplatnu dostavu ili dostavu uz fiksnu ili promjenjivu naknadu?

Odredite realan prag besplatne dostave kako biste privukli više kupaca i potaknuli višu prosječnu vrijednost narudžbe.

S kojom dostavnom službom šaljete?

Cijene, rokovi i ograničenja dostave razlikuju se od službe do službe. Razmotrite sve opcije koje su vam dostupne i dajte prednost onima koje nude najbolji omjer cijene i vrijednosti.

Na primjer, jeftiniji pružatelj usluga možda neće prihvatiti glomazne predmete ili neće ponuditi odštetu u slučaju štete.

Planirate li slanje u inozemstvo?

2. Implementirajte sustave naplate – payment gateway

Payment gateway igraju ključnu ulogu u procesu plaćanja na webshopovima, jer autoriziraju plaćanje između trgovaca i kupaca.

Najpopularniji globalni pružatelji usluge su PayPal, Braintree i Stripe, dok su najpopularniji domaći pružatelji: CorvusPay, WS Pay, Pay Way (T-com) te Borgun.

Saznajte više o payment gateway-ima?

Testirajte sve funkcionalnosti

Prije nego što stranicu pustite u produkciju, napravite “probnu vožnju” kako biste bili sigurni da ste u potpunosti spremni. Evo kratkog popisa što biste trebali provjeriti:

  • Pregledajte sve call to actione i naslovne na početnoj stranici i odredišnim stranicama.
  • Testirajte checkout.
  • Još jednom provjerite integracije s payment gatewayima (kreditne kartice, PayPal, virmansko plaćanje, itd.).
  • Obavezno provjerite integraciju s fiskalnom blagajnom
  • Provjerite jesu li sve slike visoke razlučivosti, ali i dobro optimizirane.
  • Pregledajte navigaciju vaše webshopa
  • Testirajte email službe za korisnike.
  • Provjerite rade li sve kontakt forme, forme za prijavu na newsletter itd.
  • Provjerite jesu li svi porezi ispravno postavljeni.
  • Testirajte slanje newslettera.
  • Osigurajte da je sav inventar ispravno popisan.
  • Probajte rade li kuponi/promo kodovi.
  • Također, svakako provjerite radi li vaš webshop jednako dobro na stolnom računalu i mobilnom uređaju.

ecommerce agencija

Reklamirajte svoj webshop

Najgora noćna mora svakog poduzetnika je vidjeti nula aktivnih posjetitelja u Google Analyticsu na dan lansiranja.

Kako bi privukli promet na novi webshop, većina se oslanja na:

Društvene mreže

Počnite stvarati svoju online publiku prije nego što vaša web stranica bude gotova. Podijelite preglede proizvoda, teasere i “preglede iza kulisa” kako biste povećali iščekivanje.

Zatim najavite planirani dan lansiranja i ponudite posebne popuste svim pratiteljima.

Ako pokrećete webshop koji ima usku nišu (na primjer, webshop koja prodaje vintage plakate), također možete dobiti dodatni besplatni publicitet umrežavanjem u nišnim online zajednicama i forumima.

Influencer marketing

Velika blagodat influencer marketinga je to što dobivate trostruke prednosti:

  • Poticanje brand awarenessa
  • Veći broj pratitelja na društvenim mrežama
  • Veću prodaju na webshopu

Partnerstva s utjecajnim osobama u ranim fazama mogu privući prvih nekoliko prodaja te povećati vidljivost webshopa.

Plaćeno oglašavanje

Ciljane Facebook, Instagram i Pinterest kampanje također mogu pomoći u brand awarenessu i promociji proizvoda. Baš kao i kod drugih marketinških strategija, ovdje je prednost ta što plaćate samo za smislene radnje kao što su klikovi, posjete, upiti, prodaja.

SEO i newsletter

Optimizacija za tražilice (SEO) i email marketing su dugotrajnije strategije. I jednima i drugima je potrebno više vremena, ali što prije počnete – brže ćete vidjeti rezultate.

Stoga prije pokretanja webshopa, provjerite je li stranica SEO optimizirana.

Također, izradite formu za prijavu na newsletter te promo kodove za pretplatu one koji se pretplate kako biste od prvog dana počeli skupljati svoju listu emailova.

Zaključak

Svačiji put do webshopa bit će nešto drugačiji. Neki kreću u izradu webshopa kao dopunu za maloprodaju, dok se drugi upuštaju u t0 iz hobija.

Ono što ostaje konstantno je temeljni proces postavljanja. Morate odabrati svrsi shodnu platformu, postaviti svoj katalog proizvoda, podesiti dizajn i druge konfiguracije, a zatim pristupiti marketingu.

Sretno u daljnjem poslovanju!

    Naš blog