Kako izgraditi brend je pitanje svakog poduzeća. Postoji mnogo načina na koje brend može izgraditi svoju reputaciju poput Pay-Per-Click i SEO (Search Engine Optimization).
Ali najdojmljivija od svih ovih metoda je marketing na društvenim mrežama i bilo bi pogrešno zanemariti moć društvenih mreža u omogućavanju prepoznavanja brenda.
Društvene mreže su jedan od najmoćnijih alata za stvaranje angažmana i prometa koji u konačnici donosi konverzije za poslovanje.
Izgradnjom društvene mreže možete stvoriti povjerenje i odanost kupaca za svoju tvrtku.
Na društvenim mrežama sa svakim tweetom, retweetom, lajkom, dijeljenjem i komentarom povećavate domet svog brenda i činite ga jačim od vaše konkurencije. Iz ovoga je jasno da uloga društvenih mreža nije ograničena na bilo koje mjesto, područje ili lokaciju.
Dakle, ako planirate izraditi strategiju brendiranja društvenih mreža ili želite znati što novo možete dodati svojoj strategiji na društvenim mrežama, prođite kroz ovaj post na blogu. Na kraju ćete otkriti nove metode za svoje poslovanje.
Započinjući brendiranje putem društvenih mreža s osnovnim korakom, potpuno ažurirajte profile vašeg brenda na društvenim mrežama. Navedite točne informacije o svom brendu na svakoj platformi društvenih mreža.
Riješite se svih dodatnih ili neaktivnih računa na društvenim mrežama koje više ne koristite. Pametno i kratko ispunite svaki detalj koji želite da posjetitelji znaju. Osim toga, uklonite sve upitne ili kontroverzne sadržaje koje ste ikada objavili.
Nakon što navedete svoje ciljeve, ocrtajte ciljnu publiku. Zapamtite, ne može svatko biti vaša publika. Odredite svoju ciljanu publiku, a zatim je segmentirajte. Pomoći će vam da:
Iznad svega, bolje ćete identificirati očekivanja svoje publike i predstaviti im više vrijednih informacija. Na primjer, Netflix, najbolje ocijenjena usluga pretplate, koristi svoj Twitter račun, Netflix CS, za rješavanje problema korisnika.
Odvojite vrijeme za istraživanje i pronađite svoju ciljanu publiku za izgradnju brenda na društvenim mrežama. Kao trgovci, ne možete pretpostaviti ništa bez istraživanja i statistike. Sve što trebate već je dostupno.
Bilo bi najbolje da nađete prave platforme društvenih medija koje možete pogledati i promatrati. Različite publike privlače različite platforme.
Postavite si pitanja koja se odnose na vašu vrstu poslovanja ili industriju, a zatim izradite profile na društvenim mrežama u skladu s tim. Ako ne odlučite tko je vaša ciljna publika, nećete moći odrediti što ćete objavljivati, s kim ćete se plasirati na tržište itd.
Dosezanje prave publike u pravo vrijeme jako je važno. Putem društvenih mreža imate mogućnost doći do ciljane publike u savršenom trenutku.
Ako govorimo o društvenim medijima, postoji više od pet platformi. Ako planirate ulagati u sve, dopustite mi da vam kažem da bi to mogla biti jedna od najvećih pogrešaka koje možete učiniti u strategiji brenda na društvenim mrežama.
Pogotovo ako se njime ne upravlja na odgovarajući način.
Svaki kanal društvenih mreža ima svoje prednosti. Sve što trebate učiniti je odlučiti koja se platforma može dokazati učinkovitijom u donošenju angažmana za vrstu poslovanja koju imate.
Svakih dva tjedna generirajte izvješće za praćenje izvedbe vaše strategije brenda na društvenim mrežama. Izvješće o društvenim mrežama pomoći će vam u otkrivanju skrivenih činjenica vaše strategije.
S ovim izvješćem možete lako identificirati koja platforma donosi angažman publike za vrstu poslovanja koju imate. Nakon pravilne analize usredotočite se samo na one platforme koje su idealne za vašu vrstu poslovanja i osiguravaju angažman korisnika.
Logo vašeg brenda služi kao identitet vaše tvrtke. Ispisuje dugotrajnu sliku u umu vaše publike. Osim toga, održavajući vaš logotip jasnim i vidljivim, vaši korisnici mogu lako razlikovati objavu vaše tvrtke od objave drugih trgovaca.
Stoga, kad god nešto objavite na društvenim mrežama, ne zaboravite uključiti logotip i naziv svoga brenda. Vjerovali ili ne, vaši kupci također očekuju da imate ime brenda i logotip. Logotip koji slijedi jednoličan uzorak boja.
To također možete računati u svoju strategiju promocije brenda jer time možete povećati prepoznatljivost svoga brenda.
Bitno je držati se ideje koja predstavlja vaš brend. Dosljednost je ključ da brend ostane nezaboravan i vrijedan povjerenja. Stvorite moralne smjernice i predstavite svoje ideje korisnicima.
Ton i glas vašeg brenda utječu na gledatelje. U biti biste trebali imati jedan glas, ali više tonova ovisno o prilikama i situaciji. Dok se većina digitalnih brendova danas čini sličnim na društvenim mrežama, postoji samo nekoliko onih koji se ističu.
U istraživanju provedenom u Sprout Social Indexu, kupci su imali svoje razloge zašto se njihovi brendovi ističu bolje od drugih. Za prepoznatljiv brend vaš glas je bitan.
A, ako se ne to učini na odgovarajući način, moglo bi imati negativan učinak i dovesti do toga da vas klijenti prestanu pratiti. Više se radi o stvaranju dojma vašeg brenda kako biste prenijeli svoju poruku korisnicima.
Razvijanje glasa brenda slično je razvoju logotipa vašeg brenda i društvene strategije. Vi upravljate glasom svog brenda svaki put kada objavite, pokrenete, pišete, odgovorite ili učinite bilo što drugo na društvenim mrežama ili bilo kojoj drugoj platformi.
Iako koncept ‘što više, to bolje’ ne funkcionira za marketinšku strategiju društvenih medija, korištenje svih platformi društvenih mreža također nije loša ideja. Svaka platforma pomaže u širenju popularnosti brenda i angažiranju korisnika.
No, svakako posvetite sve svoje vrijeme i resurse prema rezultatima koje dobijete. Neke od najpopularnijih platformi društvenih medija uključuju.
Facebook je jedna od najjačih platformi za širenje svijesti o brendu jer ima najveći broj aktivnih korisnika u cijelom svijetu. Korištenjem ove platforme trgovci mogu lako komunicirati s ciljnom publikom za svoje poslovanje.
Twitter se također može pokazati kao odlična opcija za izgradnju identiteta vašeg brenda jer ima više od 336 milijuna mjesečno aktivnih korisnika diljem svijeta. Preko Twittera vaš brend može komunicirati s drugim marketinškim stručnjacima i njihovim poslovnim potencijalima kako bi uspostavio veze.
Quora ima 300 milijuna jedinstvenih posjetitelja svaki mjesec. Ovo je platforma na kojoj korisnici objavljuju svoje odgovore na pitanja drugih korisnika. Iskazivanje vašeg poslovnog cilja pomoću Quore jednostavno je i učinkovito.
Bilo da je vaša vrsta poslovanja B2B ili B2C, Pinterest može biti učinkovit alat za interakciju s korisnicima za vaše poslovanje. Dijeljenje informacija i znanja putem vizualnih sadržaja ima više učinka od običnog sadržaja. I zato popularnost Pinteresta tako brzo raste.
LinkedIn je snažna platforma za B2B marketinške stručnjake koji žele uspostaviti srdačne veze s drugim marketinškim stručnjacima i novim potencijalnim kupcima generiranjem vrijednog i privlačnog sadržaja.
YouTube ima više od 1,9 milijardi aktivnih korisnika mjesečno. Stoga, dijeljenjem videozapisa povezanih s vašim proizvodom i uslugama možete proširiti svoj brend i privući više publike.
Instagram je dobra opcija za dosezanje publike koja se više povezuje sa slikama. Video uživo i značajka priče na Instagramu čine ga jedinstvenim od ostalih platformi. Vaša publika može početi pratiti vaš brend i može komunicirati s vama putem hashtagova.
Kao što vidite, postoji niz platformi društvenih medija za poboljšanje imidža vaše marke. Stoga postaje važno identificirati koja platforma može biti korisnija za vaš brend za sadašnjost i budućnost.
Učinite svoju prisutnost na društvenim mrežama takvom da vaša publika želi pratiti vaš profil. Trebao bi biti takav da korisnici žele znati kako trošite svaku sekundu i da se ne mogu zaustaviti da vas počnu pratiti.
Još jedna važna stvar za izgradnju povjerenja u vaš društveni račun je uključivanje vaših stvarnih podataka kao što su vaše pravo ime, dob, adresa e-pošte, telefonski broj, datum rođenja, zanimanje, poslovno iskustvo, naziv tvrtke, adresa i, naravno, tvoja prava fotografija.
Kako bi vaš profil na društvenim mrežama bio dirljiv i potentan, morate biti svjesni stvari koje se događaju oko vas. Na primjer, koji su hashtagovi u trendu, najnovija tehnologija itd.
#ecommerce #business #smallbusiness #entrepreneur #onlinestore #onlineshopping #technology #woocommerce #wordpresss #onlinebusiness #marketing #digitalmarketing #responsive #digitalagency #socialmediastrategist #website #business #facebookshops #ecom #eccomerce #ecommercemarketing #ecommercebusiness
#blackfriday #cybermonday #thanksgiving #christmas #BFCM
#ime-vašeg-brenda
#motivation #mondaymotivation #inspiration #hardwork #success #successful #happiness #love #joy #moments Uključite popularne hashtagove u svoje objave na društvenim mrežama, u skladu s vrstom vašeg posla.
Iznenadit ćete se kada saznate koliko ljudi koje poznajete već koristi društvenih mreže. Možda postoji niz ljudi s kojima se tek trebate povezati.
Stoga uvezite svoje kontakte e-pošte iz Gmaila ili Outlooka, kao i kontakte iz telefonskog imenika, u svoje društvene mreže da vidite koliko vam veza nedostaje. Pronaći ćete značajan dio veza.
Svaka se platforma razlikuje od druge stoga je također važno generirati drugačiji sadržaj za svaku platformu društvenih medija. No, to ne znači da ne možete reciklirati i ponovno koristiti isti sadržaj na različitim platformama. Kroz vrijedan i pametan razvoj sadržaja, možete podijeliti svoje misli i mišljenja sa svojim klijentima.
I znate li da se korisnici više angažiraju s vizualnim sadržajem nego s uobičajenim tekstom?
Stoga pokušajte stvarati vizualni sadržaj više od običnog teksta jer ljudske oči i mozak brže reagiraju na slike nego na tekst.
Urednički kalendar i sadržaj rasporeda nisu ništa drugačiji od bilo kojeg drugog rasporeda koji radite za druge zadatke. Možete koristiti aplikacije za upravljanje društvenim medijima koje vam pomažu organizirati nadolazeće objave na društvenim mrežama u Google kalendaru, proračunskim tablicama i interaktivnim nadzornim pločama.
Korištenje kalendara društvenih medija:
Jedan od načina za pridobivanje angažmana kupaca je stvaranje primamljivih i nezaboravnih objava na društvenim mrežama. To se lako može postići stvaranjem vizualnog sadržaja s kojim se vaši klijenti mogu lakše angažirati.
Fotografije, videozapisi, rolati i IGTV idu odlično na društvenim mrežama. Značaje proširene stvarnosti i virtualne stvarnosti su definitivno najzanimljiviji sadržaj.
Instagram i Pinterest vizualno su eksplodirajuće platforme na kojima možete eksperimentirati sa svojom strategijom brendiranja na društvenim mrežama. Štoviše, ako želite povećati dojmove i dijeljenja na Twitteru, vizualni sadržaji i videozapisi su vaš put.
Vizuali na društvenim mrežama:
Nekim ljudima podaci mogu biti dosadni, stoga neka budu vizualno privlačni. Može ispričati priču ili trend. Uobičajeni primjeri vizualizacija podataka su linijski grafikoni, površinski grafikoni, tortni grafikoni, stupčasti grafikoni, histogrami, toplinske karte i grafikoni.
Oni kombiniraju vizualizacije podataka kako bi korisnici ostali angažirani dulje vrijeme. Budući da su uglavnom okomiti, Pinterest je najprikladnija platforma za njihovo objavljivanje. Međutim, možete napraviti horizontalne s obzirom na veličine kompatibilne na drugim platformama društvenih medija.
Memovi se možda ne čine profesionalnim, ali nakon što ih naučite pametno koristiti, mogu izazvati veliki angažman korisnika. Ne morate dizajnirati meme od nule. Popularni su i lako se mogu dizajnirati na mobilnim uređajima.
Fotografije proizvoda može biti teško izvesti, ali možete uzeti reference od drugih marki koje to rade. To su osnovni vizualni elementi koje objavljuju ne samo veliki brendovi, već i mala poduzeća.
Možete razmisliti o povezivanju svojih proizvoda, njihovom postavljanju u scenu ili dodavanju rekvizita kako bi se publika mogla povezati s njima.
Neki procesi i proizvodi bolje su objašnjeni putem snimke zaslona. Konkretno za softverske usluge. Na primjer, vodiče s uputama, možete ih učinkovito koristiti.
Ovaj vizualni sadržaj pripada korisnicima kako bi ga brendovi podijelili na svojim platformama društvenih medija. UGC je izvrstan jer ne morate stvarati nikakav sadržaj od nule.
To je poput jedne strijele koja pogađa dvije mete zajedno za strategiju brendiranja društvenih medija. To je angažman korisnika i brendiranje. Radi za promociju vaših proizvoda putem društvenih medija.
UGC može učiniti čuda za vaš brend na društvenim mrežama. Ono što ga čini drugačijim od ostalih vrsta sadržaja je:
Mnoge velike marke kozmetike, namještaja, nakita, hrane, sporta, dizajna i stiliziranja redovito objavljuju sadržaj koji generiraju korisnici. Na Instagramu radi odlično. Možete ga podijeliti kao objavu ili priču.
Imati manji broj angažiranih pratitelja daleko je bolje od ogromne nezainteresirane publike. Publika koja nije angažirana uklanja ‘društveno’ iz vaše strategije na društvenim mrežama.
Cijeli proces i trud idu uzalud ako ne možete uspostaviti trenutne odnose sa svojim sljedbenicima iz cijelog svijeta. Ako vam je teško privući publiku, evo što možete učiniti:
Dijelite sadržaj redovno
Redovito objavljivanje na platformama društvenih medija trebalo bi biti ključna točka vaše strategije brendiranja na društvenim mrežama. Ali, suzdržite se od pretjeranog dijeljenja. Usredotočite se na dosljednost i kvalitetu. I to je nepromjenjivo.
Odnosno, ako ste spori i opušteni u objavama na društvenim mrežama, ljudi će vas zaboraviti. Slično tome, ako objavljujete previše, oni će se iznervirati i razdražiti. Ne želite to za svoje brendiranje.
Umjesto toga, vaša bi publika trebala biti spremna radosno komunicirati s vama svaki put kada objavite. Međutim, učestalost objava na društvenim mrežama razlikuje se na različitim platformama.
Nemojte odjednom nestati s bilo koje platforme. Izgubit ćete sljedbenike. Trebali biste znati i pravo vrijeme za objavu.
Olakšajte objavljivanje uz aplikacije
Održavanje online prisutnosti vašeg brenda, stvaranje novog sadržaja i redovito objavljivanje može biti iscrpljujuće. Stoga postoje aplikacije za društvene medije koje olakšavaju život.
Baš kao i Google Analytics, također možete pratiti izvedbu brendiranja na društvenim mrežama pomoću analitičkih alata. Također je ključno razumjeti koji sadržaj više angažira i stvara prihod.
Nekoliko alata za praćenje društvenih medija su:
Uvijek je važno povezati se i komunicirati s korisnicima u stvarnom vremenu. Za to morate ostati aktivni na svakoj platformi društvenih medija.
Ako korisnik komentira, lajka, tweeta, retweeta ili podijeli vašu objavu na društvenim mrežama, važno je da odgovorite što je prije moguće. Čak i ako odgovorite jednostavnom zahvalom, to će pozitivno utjecati na vaše kupce.
Također će privući i njegovati kupce prema vašem poslovanju. Dakle, postavljanje automatskih odgovora također je značajka koje morate biti svjesni.
Vaš će kupac shvatiti da je i vama važan i da je kao dio vaše obitelji, a ne samo izvor zarađivanja novca.
Kontinuiranim povezivanjem sa svojim klijentima i potencijalnim kupcima putem platformi društvenih medija povećavate šanse da steknete njihovo povjerenje i odanost prema vašem poslovanju.
Svi znamo da stjecanje povjerenja i odanosti nije lak zadatak i zahtijeva vrijeme i trud. A putem kanala društvenih mreža, ovaj zadatak postaje lak za sve online trgovce.
Ako imaju upit u vezi s vašim proizvodom ili uslugom, svakako ga riješite i uvijek budite spremni na beznačajne loše kritike o vašoj tvrtki. Kroz društveno slušanje možete lako otkriti što vaši konkurenti govore o vašem poslovanju.
Postoje grupe na Facebooku i LinkedInu koje su posvećene određenim industrijama i temama. Pretražite i filtrirajte grupe koje najbolje odgovaraju vašem brendu.
Možete podijeliti svoje uvide i postove na tim grupama za veću izloženost publici vezanoj uz vašu temu. To će vam pomoći izgraditi autoritet oko vašeg osobnog brenda na društvenim mrežama.
Pridruživanje grupama društvenih mreža za brendiranje može vam pomoći:
Uvijek se pridružite razgovoru. Nakon toga, bit će beskorisno ako se pridružite i ne sudjelujete aktivno u raspravama. Pomaže vam izgraditi svoj osobni brend izvan tvrtke koju posjedujete.
Suradnja s utjecajnim osobama diljem svijeta za brendiranje na društvenim mrežama ovisi o vrsti vašeg poslovanja i grupama kupaca na koje utječe. Možete proučavati različite influencere koji pripadaju vašoj temi tijekom vremena i razvijati odnose s njima.
LinkedIn je jedno mjesto za pronalaženje srodnih utjecajnih osoba. Tu su i alati influencer marketinga. Postoje različite vrste kampanja koje influenceri mogu provesti u suradnji s vama, a koje bi mogle poboljšati vaš brend na društvenim mrežama:
Utjecaji i brendovi surađuju kako bi podijelili kodove za popust koji se lako prate i još lakše ugrađuju u videozapise, grafike, a mogu se, štoviše, dijeliti na medijima poput podcasta i radijskih najava.
Affiliate marketing s influencerima može se brzo pratiti pomoću jedinstvenih kodova za popust i prilagođenih URL-ova.
I vaš brend na društvenim mrežama može provoditi natjecanja i giveawaye. No, ako popularni influencer surađuje s vama, to vam može pomoći da steknete veću izloženost i potaknete dovoljno angažmana.
Sigurno ste naišli na videozapise s recenzijama i videozapise o otpakiranju proizvoda od strane influencera. Usmjerava pozornost na vas. Ljudi postaju uzbuđeni zbog sudjelovanja u ekskluzivnim giveawayima.
Jednostavni koraci sudjelovanja poput označavanja prijatelja, sviđanja objave, ponovnog dijeljenja, prijave na bilten ili čak stvaranja novog sadržaja mogu privući mnogo publike.
Nemojte postavljati previše komplicirane korake za unose. Osim toga, morate biti sigurni da je dio marketinškog utjecaja na društvenim medijima relevantan za vaš brend.
Optimiziranjem svojih profila na društvenim mrežama povećavate mogućnost dosezanja i interakcije s više korisnika. Nemojte steći pogrešnu ideju o preuređivanju svojih računa na društvenim mrežama iznutra pomoću optimizacije. To nije SEO optimizacija.
Pronalaženje sadržaja koji ima najbolju izvedbu nakon analize i korištenje pravih slika izvrsno funkcionira za vašu strategiju brenda na društvenim mrežama. Štoviše, možete poboljšati svoje rangiranje na Googleu sa svojim poslovnim podacima na potpuno optimiziranom profilu na društvenim mrežama.
Pročitajte sljedeće načine kako biste saznali kako optimizirati svoje profile na društvenim mrežama.
Na društvenim mrežama ne radi se samo o brendiranju i dojmovima. Vaš glas brenda, objave, sadržaj i ton odražavaju vašu cjelokupnu osobnost i profesionalni stav.
Ako objavljujete o društvenim temama, to bi trebalo imati pozitivan utjecaj na gledatelje. Štoviše, suzdržite se od rasnih, vjerskih ili političkih komentara koji bi nekome mogli biti uvredljivi.
Postoji dovoljno potencijala za stvaranje novog i inspirativnog sadržaja u vama nego za postavljanje bilo kojeg kontroverznog pitanja. Ako želite iznijeti svoje mišljenje na taj način, uvijek to možete učiniti putem svog osobnog računa na društvenim mrežama.
Vaš profesionalni račun bi trebao služiti pronalaženju novih prilika za rast i povezivanje.
Međutim, ljudi vole svoj brend s razlogom. Trebali biste pažljivo birati i govoriti. Iznad svega, uvijek budite pozitivani na društvenim mrežama.
Ako se bavite problemima svijeta, evo što biste trebali razmotriti prije nego što to učinite:
Danas brendovi imaju odgovornost i priliku zastupati veće razloge. Naravno, imajte na umu kako to utječe na vaš brend i kako možete pomoći korisnicima kroz to. Konačna odluka hoćete li se zauzeti ili se povući je vaša.
Pratite dobitak u konverzijama kroz strategiju brendiranja na društvenim mrežama. Da biste izmjerili koliko je konverzija vaš brend ostvario putem strategije brendiranja na društvenim mrežama, izmjerite sljedeće KPI-ove.
Ove metrike konverzije na društvenim mrežama pokazat će vam imate li prave obožavatelje ili lažne.
Društveni mediji postali su jedan od najvažnijih dijelova našeg svakodnevnog života. Ne samo da pomaže korisnicima u komunikaciji, već je također postao jedan od najboljih alata za marketinške stručnjake u širenju svijesti i angažiranju korisnika.