Kako koristiti CAPTCHA za WordPress (2022)

Autor

Dario Vučina

Datum

srp 20, 2022

Kako koristiti CAPTCHA za WordPress (2022)

Ako kupujete online ili radite bilo što na različitim online platformama, morali ste se susrest s nekom vrstom Captcha.

Captcha za WordPress jedna je od učinkovitih mjera koje web stranice koriste kako bi se klonili robota i pošiljatelja neželjene (spam) pošte čime zaštićuju svoje web stranice. Sigurnost WordPressa je vrlo važna te bilo kakav neovlaštene izmjene na web stranicu mogu rezultirati oštećenjem vaše web stranice.

Danas ćemo detaljno pričati o Captchi za WordPress web stranice i njenoj namjeni.

Sadržaj

  • Razumijete li koncept CAPTCHA?
  • Što je Googleova reCAPTCHA?
  • Kako dodati CAPTCHA na WordPress web stranici?
  • Zašto je CAPTCHA korisna za WordPress stranice?
  • Koje su mane kod implementacije CAPTCHA-e na WordPress web stranici?
  • Vrste CAPTCHA

Razumijevanje koncepta CAPTCHA

Captcha je kratica za “Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart” (Potpuno automatizirani Turingov test za razlikovanje računala i ljudi).

Ovaj računalni program može razlikovati čovjeka od automatiziranog korisnika provodeći različite vrste testova. Te je testove čovjeku je prilično lako proći, ali ne i automatiziranim korisnicima ili botovima.

Kao što smo već spomenuli, postoje različite vrste Captcha, ali tradicionalna i često korištena vrsta je ona gdje se korisniku prikazuje iskrivljena slika koja ima različite simbole ili brojeve. Zatim od korisnika traži da ih prepozna i upiše točan odgovor.

Ovo je jedna od najčešćih Captcha testova jer je lako razumljivo svim korisnicima.

 

reCAPTCHA za WordPress

 

Danas postoje novije i naprednije verzije Captche, a o njima raspravljamo nastavku testa.

Što je Googleova reCAPTCHA?

Nema sumnje da je Captcha korisna za zaštitu web stranice, ali ima i svojih nedostataka. Recimo, ponekad se korisnici mogu iznervirati ako je Captcha test pretežak za proći.

Postoje situacije u kojima je tekst previše iskrivljen za prepoznavanje te korisnici mogu jednostavno napustiti vašu web stranicu. To može utjecati na rezultate vaše web stranice i negativno utjecati na UX (korisničko iskustvo).

U 2014. godini kako bi riješio ovaj problem Google je predstavio Google reCaptcha sustav prijave ili No Captcha reCaptcha kojeg korisnici jednostavno mogu implementirati na svoje WordPress web stranice.

Novi sustav učinio je cijeli sustav manje kompliciranim i učinkovitijim. Korisnici ili posjetitelji, sada samo trebaju označite okvir pored teksta “Ja nisam robot” kako bi potvrdili svoju legitimnost.

Ali zašto reCaptcha? Jednostavno, daleko je lakši za korisnike od tradicionalnijih Captcha.

Google se također pokazao i kao najbolje rješenje za izvrsno korisničkog iskustva.

Google je 2018. uveo tkzv. “nevidljivu CAPTCHA”. Ovaj računalni program može otkriti robote bez potrebe za ikakvom radnjom od strane korisnika.

recaptcha example 636x1024 1

Kako dodati CAPTCHA za WordPress web stranice?

Već smo utvrdili zašto je zaštita vaše web stranice od neželjenih pošiljaelja i botova važna, a sada ćemo se konačno pozabaviti glavnim problemom.

Pojedinci i novi korisnici nisu upoznati s koracima za dodavanje Captcha na WordPress web stranice.

Dakle, pređimo na korake:

Korak 1: Instalirajte WordPress CAPTCHA dodatak

Nakon uspješnog postavljanja vaše web stranice. Morate je i zaštititi. Najlakši način da implementirate Captcha na svoju WordPress stranicu je dodavanje plugina (dodatka). Postoji mnogo različitih plugina za odabir.

No, prije instaliranja plugina na vašu web stranicu, morate uzeti u obzir par stvari. Spomenuli smo neke od njih pa da ih prođemo.

  • Prva stvar koju treba razmotriti je koji od ovih Captcha plugina odgovara radu vaše web stranice. Kao što smo spomenuli, tradicionalni dodatak Captcha nije tako jednostavan za korištenje kao Googleov dodatak ReCaptcha, stoga birajte mudro!
  • Plugin s kojim ćete krenuti trebao bi raditi na svim područjima vaše web stranice.
  • Provjerite radi li plugin bilo gdje di ste dodali obrazac. Ovo će spriječiti botove da se prijave za vašu web stranicu.

Da biste instalirali plugin, prijeđite na nadzornu ploču (dashboard) WordPressa.

Zatim odaberite opciju “Dodaci” (Plugin) na lijevoj strani.

Nakon odabira opcija kliknite na “Dodaj novo” (Add new), i spremni ste za instaliranje plugina po vašem izboru.

Korak 2: Integrirajte svoj račun s Google reCAPTCHA

Nakon uspješne instalacije plugin, sada je vrijeme da ga konačno implementirate. Imajući na umu gore navedene točke, korisnici bi trebali nastaviti korištenjem Googleovim pluginom ReCaptcha jer je zgodan i jednostavan za korištenje.

U ovom koraku ćemo aktivirati plugin.

Nakon što ga aktivirate, morat ćete izraditi svoj Google reCAPTCHA (pod pretpostavkom da ste odabrali taj plugin ili plugin koji ga koristi). Sada korisnik mora prijeći na Google reCAPTCHA administratorsku konzolu i ispuniti obrazac za registraciju:

register recaptcha 1024x622 1

Korisnicima se savjetuje da pažljivo pročitaju obrazac i ispune ga u skladu s tim. Od vas će se tražiti da odaberete između “v2” tj. reCaptcha verzije 2 ili “v3” tj. reCaptcha verzije 3.

Ali koja je razlika između njih?

reCAPTCHA v2 zahtijeva od korisnika da klikne potvrdni okvir “Ja nisam robot” te može korisniku postaviti izazov prepoznavanja slike. reCAPTCHA v3 radi u pozadini i generira rezultat na temelju ponašanja korisnika. Što je rezultat viši, veća je vjerojatnost da je korisnik čovjek.

Odabir u potpunosti ovisi o vama, ali uvijek imajte na umu da korisničko iskustvo ovdje mora biti prioritet.

recaptcha keys 1024x624 1

Ključeve koji su prikazani potrebno je kopirati i unijeti u vaše WordPress Captcha postavke. Ovaj dio postupak može se razlikovati ovisno o plugin-u kojeg koristite.

Kada dodate ključeve, ne zaboravite kliknuti na “Spremi promjene” za potvrdu svih postavki.

add recaptcha keys 1024x597 1

Korak 3: Konfigurirajte postavke za zaštitu ključnih područja

Nakon uspješnog ispunjavanja obrasca za registraciju i instaliranja plugin-a sada možemo prijeći na sljedeći korak, tj. omogućiti Captcha postavke za određena područja ili dijelove vaše web stranice.

Ako instalirate Googleov dodatak ReCaptcha, dobit ćete popis s kojeg možete odabrati. Ovdje možete odabrati važna područja u koja želite implementirati ovaj računalni program za zaštitu vaše web stranice.

recaptcha list

Korak 4: Postavljanje Captcha na važna područja

Captchu možete postaviti u važna područja vaše web stranice. Na primjer, vaša stranica za prijavu glavna je meta napada i Cross-Site Scripting (XSS) napada.

Da biste mu dodali CAPTCHA, idite na Google Captcha > Postavke > Općenito > Omogući reCAPTCHA za rad unutar WordPressa i odaberite Obrazac za prijavu pod WordPress Default.

Učinite isto za dodavanje Captcha u druge odjeljke kao što su:

  • Stranica za prijavu
  • Stranica za prijavu na WooCommerce
  • Kontakt obrazac
  • Stranica za ponovno postavljanje lozinke
  • Obrazac za komentar
  • Upisnica

Zašto je CAPTCHA korisna za WordPress stranice?

Sad kad ste postali profesionalac u dodavanju Captcha-e na svoju WordPress stranicu, možda se pitate zašto to radimo? Koje su prednosti?

Pomaže vam da online kupovinu učinite sigurnijom za kupce ili korisnike. Također sprječava spamere da se prijavljuju više puta. Zaustavlja web kriminalce u komentiranju vaših postova na blogu ili dodavanju poveznica na druge web stranice. Održava integritet vaše web stranice osiguravanjem anketa, što sprječava robote da daju ponavljajuće odgovore.

Također filtrira neželjeni promet eliminirajući botove i robote da posjete vašu web stranicu. Pomaže vam da razlikujete ljude od robota. Zaustavlja hakere i pošiljatelje neželjene pošte da posjete vašu web stranicu.

Koje su mane implementacije CAPTCHA-e za WordPress web stranice?

Uvijek postoje dvije strane priče. Dakle, ako smo razgovarali o prednostima Captche, također moramo i o njihovim nedostacima. Captcha može biti vrlo učinkovita za zaštitu vaše web stranice. Ali to također negativno utječe na iskustvo vaših korisnika.

Neki drugi nedostaci su sljedeći:
– Može frustrirati korisnika koji posjećuje vašu web stranicu.
– Neki Captcha nisu dostupni korisnicima kada koriste čitače zaslona ili određene pomoćne uređaje.
– Neke vrste Captcha ne podržavaju određene vrste preglednika.
– Također može biti teško za osobe s invaliditetom.
– Korisnicima također oduzima puno vremena.
– Captcha nije besprijekorno rješenje, botovi i pošiljatelji neželjene pošte i dalje mogu pronaći rupe,

Vrste CAPTCHA

Od sadašnjeg datuma, Captcha spada u tri glavne kategorije — Captcha temeljena na tekstu, Captcha temeljena na slikama i Captcha temeljena na zvuku. Uzet ćemo slobodu objasniti svaki zasebno radi boljeg razumijevanja.

Captcha temeljena na tekstu

Ovo je tradicionalni i izvorni način provjere ljudi. Ova vrsta Captcha-e koristi slova, brojeve, određene fraze napisane velikim slovima ili nasumične kombinacije slova i brojeva.

Te su fraze često predstavljene na čudan način tako da ih je teško protumačiti ili dekodirati. Također uključuje znakove koji se preklapaju s dodavanjem elemenata kao što su boja, linije, lukovi ili točke.

Ovo je važno jer pruža zaštitu od pošiljatelja neželjene pošte i hakera s nedovoljnim algoritmima za prepoznavanje teksta, no nedostatak je što ljudima također može biti teško protumačiti.

text based captcha 700x265 1

Captcha temeljena na slikama

Ova vrsta Captcha-e uvedena je kako bi zamijenila tradicionalni Captcha sustav temeljen na tekstu, jer je korisnicima bilo teško i dugotrajno ih tumačiti. Captcha temeljena na slikama je kada računalni program koristi grafičke elemente poput slika životinja, oblika i scena za provjeru korisnika.

Od korisnika se traži da identificiraju određenu životinju i oblik sa zadane slike ili da izaberu uljeza. Ovo je uvedeno jer je korisnicima bilo lakše razumjeti nego tekstualni Captcha sustav. Ali ima svoje prednosti i nedostatke.

Osobi s oštećenjem vida teško je to riješiti. No, pokazalo se da je to učinkovita opcija za osiguranje vaše web stranice jer se od botova zahtijeva i prepoznavanje slika.

picture based captcha

Captcha temeljena na zvuku

Razvijeni su posebno za korisnike oštećena vida, koji nisu mogli proći test Captcha temeljen na tekstu i slici. Ponekad postoji kombinacija Captcha temeljenih na tekstu i zvuku, gdje se korisnicima daje mogućnost da odaberu žele li čuti ispisani tekst ili ne.

audio captcha

    Naš blog