Kako pokrenuti webshop bez skladišta u 2022.?

Autor

Dario Vučina

Kategorija

Web trgovina

Datum

srp 26, 2022

Kako pokrenuti webshop bez skladišta u 2022.?

Pokretanje webshopa može biti skupo i problematično.

Ali što ako vam kažemo da imamo savršeno rješenje za ovaj problem? Pokrenuti webshop bez skladišta.

Uz toliko novih webshopova koje se pojavljuju svaki dan, mnogima može biti šok koliko je posla i planiranja potrebno za pokretanje webshopa.

Od pronalaženja proizvoda i izrade web stranice, pa sve do planiranja, dostave i marketinga – sve to može postati pomalo zamorno!

No, zabilježili smo vam sve važne elemente koji su vam potrebni za pokretanje vašeg poslovanja.

Sadržaj

1. Čimbenici koje treba uzeti u obzir

2. Prednosti i nedostaci webshop bez skladišta

3. Vrste poslovnih modela

4. Koje webshop platforme odabrati?

Čimbenici koje treba uzeti u obzir

Prvi korak za pokretanje webshopa bez skladišta je da svoju trgovinu morate postaviti na popularne webshop platforme kako biste mogli primati velike narudžbe (kasnije na ovom blogu vidjet ćete tri najpopularnija načina za pokretanje vaše trgovine, nastavite čitati kako biste saznali više o njima!).

Ali prije toga postaje važno pobliže pogledati svaki od čimbenika koji mogu utjecati na vaš webshop!

Istražite dostupne resurse

Ključno je prvo istražiti tržište kako biste vidjeli je li to dobra ideja. Ako pronađete relevantne resurse za pokretanje svog webshopa, onda možete nastaviti!

Prodavači moraju biti svjesni svojih konkurenata. Također je potrebno pregledavati druge trgovine kako biste vidjeli što se kupcima sviđa i što se već nudi. Istraživanja su značajna za sve sektore.

webshop bez skladišta

Idealna publika

Ako razmišljate o pokretanju webshopa bez skladišta, morate odabrati i svoju bazu klijenata.

Kada steknete ciljnu publiku, možete početi prilagođavati robu koja će najbolje odgovarati njima i vašem brendu. To će vam također pomoći da oblikujete svoje poslovanje i kontaktirate dobavljača u skladu s tim.

Prilagodba proizvoda

Sada kada ste se odlučili za svoju idealnu publiku, sada možemo razgovarati o faktoru prilagodbe za vaše proizvode i usluge.

Na primjer; postoji web stranica za webshop cipela pod nazivom Toesmith, koja vam omogućuje da uredite svoj par cipela tako da samo zatražite naknadu za uređivanje.

Slično tome, možda ćete željeti prilagoditi svoje ponude kako biste poboljšali prodaju i prihode.

Niša za vaše poslovanje

Ovo su jednostavni pojmovi koji znače što ćete prodavati. Hoćete li se držati mode ili ćete ju pomiješati s kućnim dekorom ili odbaciti oboje i prijeći na prehrambene artikle, ovisi isključivo o prodavaču.

No ključno je redovito predstavljati nove proizvode jer je konkurencija žestoka i važno je ostati relevantan u svakom trenutku. Također je važno pratiti što se prodaje, a što ne.

Upoznajte svoju konkurenciju

Kao što je gore spomenuto, konkurencija je žestoka. Dakle, postaje ključno znati svoje konkurente napamet. Procijenite njihove snage i slabosti kako biste u skladu s tim planirali svoju poslovnu strategiju.

Ovo je također dio istraživačkog procesa. Mnoge poslovne kuće provodi SWOT analizu (snaga, slabost, mogućnosti i prijetnje) kako bi analizirali ne samo svoje konkurente, već i sebe kao brend.

Prednosti i nedostaci webshop bez skladišta

Prije nego što pređemo na vrste poslovnih modela koji podržavaju koncept posjedovanja webshopa bez skladišta, važno je razumjeti i procijeniti prednosti i nedostatke bilo kojeg poslovnog modela.

Naveli smo ih i objasnili u sljedećem odjeljku.

PREDNOSTI

Višestruke su prednosti otvaranja webshopa bez skladišta. Prvi i najvažniji je ne baviti se ispunjavanjem narudžbi, već predati da se druge poslovne kuće bave ovim aspektom poslovanja.

Ovaj pristup omogućit će vam kao robnoj marki da uštedite novac na najmu i održavanju skladišnog prostora, a istovremeno vam omogućuje da se usredotočite na širu sliku prodaje i marketinga.

Više o tim prednostima ćemo detaljno govoriti u sljedećem odjeljku.

Niski režijski troškovi

Kao što smo već ranije govorili, ako želite pokrenuti eCommerce posao, a niste financijski stabilni, pokretanje webshopa bez skladišta najbolje je moguće rješenje.

Režijski troškovi ili tekući troškovi poslovanja iznimno su niski. To je zato što su eliminirani operativni troškovi upravljanja zalihama.

Više profita za trgovce

Ukidanje režijskih troškova znači više profita za trgovce. Imati skladište znači unajmiti prostor za skladištenje robe. Ako skladištite proizvode, trebate i nekoga tko će se brinuti o njima i njima upravljati.

Ove troškove možete lako izbjeći. To znači više profita za trgovce.

Povećana kvaliteta kupcima

Više nema režijskih troškova i ostalih troškova opreme. Prodavači konačno mogu isporučiti proizvode čija je kvaliteta dobra, a to zauzvrat povećava kvalitetu ponuđenu kupcima. Oduzimanjem viška zaliha, trgovci se mogu u potpunosti usredotočiti na kupca i pružiti mu najbolje iskustvo u trgovini.

S vremenom to potiče lojalnost marki, što dovodi do većih veličina košarica, povećane učestalosti kupnje i manje povrata.

Ovo također povećava lojalnost kupaca što je korisno za zadržavanje kupaca.

Bolje iskustvo zaposlenika

Nemati skladište znači manje svakodnevnog rada povezanog s tradicionalnim trgovinama, kao što je organiziranje i obnavljanje polica. Trgovci će trebati novu radnu snagu za svoje ponude, a ovo je sjajna prilika za suradnike u trgovinama da se usavršavaju i/ili isprobaju novu karijeru.

Radna snaga polako će se početi razvijati, omogućujući im da usmjere svoje napore na korisničko iskustvo na novije načine s više dodane kvalitete.

kobu agency 7okkFhxrxNw unsplash

NEDOSTACI

Prodavač mora biti svjestan i prednosti i nedostataka prije pokretanja bilo kakvog posla. Nemanje skladišta može se činiti idealnim za mnoge male tvrtke s ograničenim proračunom. Budući da smanjuje prostor koji vam je potreban za višak zaliha i ograničava rizik da se vaš inventar pokvari ili zastari. To može smanjiti vaše troškove.

Ali nemojmo zaboraviti da novčić uvijek ima dvije strane i na sličan način smanjenje zaliha izlaže tvrtku drugim rizicima koji mogu nadjačati koristi.

Nema kontrole nad zalihama

Budući da nema skladišta za praćenje starih i novih proizvoda, nedostatak skladišta može stvoriti problem kada postoji hitna narudžba. Smanjenje zaliha povećava vaše oslanjanje na dobavljača da obnovi zalihe.

Ako se dogodi nešto što smanjuje proizvodni kapacitet dobavljača, moglo bi se dogoditi da vašoj tvrtki brzo ponestane potrebnih proizvoda.

Također postoji mogućnost da je dobavljač koji obično prima narudžbe za vašu marku nedostupan. To rezultira smanjenjem korisničkog iskustva gdje oni imaju tendenciju da izaberu vašeg konkurenta umjesto vas!

Nekontrolirano korisničko iskustvo

Marka ili prodavač nema gotovo nikakvu kontrolu nad proizvodima koji vam se isporučuju za prodaju.

Možete provjeriti kvalitetu proizvoda koje tražite od proizvođača. Ali praktički nije moguće provjeriti svaki proizvod.

To rezultira smanjenjem korisničkog iskustva s vašim brendom, a to je nešto što si ne možete priuštiti, gledajući konkurenciju na tržištu!

Mala kontrola nad kvalitetom proizvoda

Kada prodavači ili robne marke imaju svoje zalihe, oni u potpunosti kontroliraju svu proizvodnju, a također i kvalitetu proizvoda, ali problem s webshopovima bez skladišta je taj što gubite to upravljanje i kontrolu kvalitete.

Provjera kvalitete proizvoda vrlo je važna, ali ovaj aspekt nedostaje u ovom konceptu!

Nepredvidiva potražnja

Ako imate bazu kupaca koja daje stalne narudžbe ili ste dovoljno dugo u poslu da znate kakvu prodaju možete očekivati ​​u određenom razdoblju, držanje smanjenih zaliha pri ruci može biti siguran način da uštedite nešto novca.

Ali opadanje zaliha ponovno stavlja naglasak na te projekcije jer smanjuje količinu fleksibilnosti koju imate za povećanje svoje propusnosti. Kada se potražnja poveća, vaše bi poslovanje moglo pretrpjeti dugoročne posljedice ako ne možete uslužiti svoje klijente, a vaši konkurenti mogu popuniti propust.

Vrste poslovnih modela

Postoji više od jedne vrste poslovnog modela koji podržava koncept webshopa bez skladišta.

U ovom odjeljku dat ćemo vam detaljan opis svakog od popularnih poslovnih modela koje smo uvrstili u uži izbor za sve čitatelje.

Dropshipping

Dropshipping je popularna online strategija maloprodaje koja je ekonomična i široko ju prihvaćaju mnoge marke. To je mjesto gdje brendovi izravno ne distribuiraju i ne upravljaju svojim zalihama proizvoda.

Umjesto toga kada narudžba bude primljena šalju podatke kao što su broj proizvoda, adresa dostave i datum narudžbe, trećoj strani da ispuni narudžbu u njezino ime (brendova).

Stječe svoju potrebnu popularnost jer uklanja mnoge rizike troškova pokretanja koji su povezani s drugim troškovima kada pokrećete maloprodajnu trgovinu ili bilo koji posao. Koncept je da će vlasnici trgovine kupiti proizvode od treće strane prodavača, koji zatim šalju proizvod izravno krajnjem kupcu.

Ovo je poslovni model u kojem prodavači webshopa ne rukuju izravno s proizvodima, a to eliminira potrebu za skladišnim prostorom i omogućuje im uštedu vremena koje inače troše na upravljanje zalihama.

Prednosti
  • Nema konkurencije na tržištu
  • Uključuje minimalan rizik
  • Potencijalni izvor pasivnog prihoda
  • Nema upravljanja zalihama
  • Više vremena za uspješno reklamiranje proizvoda
  • Fleksibilnost u primanju i isporuci narudžbi

bench accounting MGaFENpDCsw unsplash

Ispis na zahtjev

Ovaj konkretan poslovni model jednostavan je kao što zvuči. Objasnimo to uz pomoć primjera. Jeste li ikada naišli na košulje, cipele, ruksake, boce za vodu, čarape ili bilo koje stvari svojih prijatelja, daljih rođaka ili kolega koji izgledaju identično, ali imaju različita imena “brandova” otisnuta na njima?

Imamo odgovor na to, jer je proizvod prilagođen s bijelom oznakom i jedinstvenim logotipom robne marke prodavača na njemu.

Dakle, ovaj proces stvaranja ili ispisa prilagođenih dizajna za isti određeni proizvod i zatim njihove prodaje pod vašim imenom poznat je kao ispis na zahtjev.

Pojedinac može jednostavno pokrenuti trgovinu za ispis na zahtjev kupnjom pisača i ispisivanjem narudžbi kako stignu.

Međutim, ne bismo smjeli zaboraviti da ovaj pristup zahtijeva da držite na zalihama osnovne stvari kao što su prazni materijali, što uključuje prazan papir, majice, čarape i šalice.

Ali također imamo bolji pristup za one koji žele zadržati nulte zalihe pod svaku cijenu, a to bi bilo kontaktiranje vanjskog pisača i jednostavno nastavljanje slanjem narudžbi nakon što ih primite.

Prednosti
  • Pojedinci ili prodavači mogu kreirati proizvode vrlo brzo i staviti ih na mrežu spremne za prodaju u tren oka
  • Trošak skladišta je eliminiran
  • Dobavljači proizvoda upravljaju cijelim procesom od otpreme do isporuke tako da o tom ne morate brinuti
  • Budući da je investicija relativno niska, to vam daje priliku da jednostavno testirate različite dizajne kako biste vidjeli što najbolje funkcionira
  • Može postati izvrstan izvor pasivnog prihoda

Logistika treće strane ili 3 PL

Logistika trećih strana ili popularno poznata kao 3 PL još je jedan izvrstan poslovni model koji je uključio koncept pokretanja webshopa bez skladišta.

Ali ono što 3 PL radi jest da upravlja skladištenjem vaših proizvoda ili robe i zatim ispunjava narudžbe. U mnogim relevantnim slučajevima, oni također pružaju dodatnu podršku pružanjem korisničke podrške i povrata proizvoda.

Ali koja je razlika između dropshippinga i 3 PL? U dropshippingu ne morate unaprijed kupiti niti jedan proizvod, ali s logistikom treće strane morate kupiti proizvode unaprijed. Ključna razlika je u tome što ne morate sami skladištiti inventar.

Međutim, ova metoda također može biti vrlo skupa.

Prednosti
  • Netko drugi obavlja sve dugotrajne administrativne zadatke
  • Prodavač ne treba ulagati u skladišni prostor
  • Dostavu i isporuku obavlja iskusno osoblje

Koje platforme za webshop odabrati?

Dakle kao što smo naučili, postoje različite vrste poslovnih modela koji podržavaju ovaj koncept, sada je vrijeme da konačno razgovaramo o platformama koje podržavaju ovaj koncept.

Pogledajmo tri najveće platforme za webshop: Shopify, BigCommerce i WooCommerce.

Shopify

Snimka zaslona 2022 07 20 073549

Shopify je tvrtka za webshop s potpunom uslugom poslužitelja koja svakome omogućuje postavljanje webshopa i prodaju svojih proizvoda na mreži. To je jedan od najlakših načina za početak.

Dropshipping također najbolje funkcionira s Shopifyjem.

Nakon prijave, platforma će vam pružiti sigurnu web stranicu i besplatnu ugrađenu obradu kreditnih kartica koja prodavatelju omogućuje da odmah počne primati narudžbe bez gubljenja vremena.

Osim vaše mjesečne pretplate, moguće je brzo nagomilati troškove dodavanjem više mogućnosti i značajki.

BigCommerce

Snimka zaslona 2022 07 20 073626

BigCommerce je platforma koja omogućuje vlasnicima tvrtki i prodavačima da postave webshop, i prilagode je prema svojim specifikacijama, a zatim prodaju neograničen broj fizičkih ili čak proizvoda temeljenih na uslugama.

Ne zahtijeva da kupite web hosting ili instalirate bilo što na svoje računalo da biste ga koristili. Jednostavnije rečeno, to znači da morate platiti samo mjesečnu pretplatu da biste ga nastavili koristiti.

WooCommerce

Snimka zaslona 2022 07 20 073650

Posljednje, ali ne manje važno! Jedna od najboljih online platformi za webshop WooCommerce, kompatibilna je s idejom pokretanja webshopa bez skladišta.

Vidi se zašto većina prodavača radi na ovoj platformi jer je jednostavna za postavljanje i korištenje. Ne vjerujete nam? Evo kratkih statističkih podataka koji potkrepljuju našu tvrdnju. Od milijun najboljih web-mjesta za webshop, 28% koristi WooCommerce, dok samo 19% koristi Shopify.

Ali problem je u tome što prodavač mora imati WordPress web stranicu jer WooCommerce nije samostalna platforma. Umjesto toga, to je dodatak koji radi na WordPress web stranicama. Ali, također je potpuno besplatan, samo vam treba WordPress hosting.

    Naš blog