Na koji način možete poboljšati vaš webshop

Autor

Davor Vučina

Kategorija

Web trgovina

Datum

ožu 16, 2022

Na koji način možete poboljšati vaš webshop

Budući da je obujam internetske prodaje diljem svijeta skočio 2020. i da se povećao broj ljudi koji redovito kupuju online, proizvođači i trgovci moraju imati kanale za e-trgovinu.

Međutim, ulazak u svijet e-trgovine nije jednostavan zadatak, već avantura koju je potrebno stalno optimizirati, vodeći računa o promjenama, trendovima i obrascima online posjeta među korisnicima. Osim toga, veći broj online kupaca znači i više poteškoća u pronalaženju i privlačenju idealnih kupaca… i njihovom privlačenju u odnosu na konkurenciju.

Mnoge trgovine i robne marke koje su namjeravale iskoristiti privlačnost e-trgovine nailaze na nizak broj posjeta i kupnji ili veliki broj povrata proizvoda ili napuštanje košarice. Razlog: osrednje iskustvo online kupovine, jer 83% online kupaca ponavlja kupnju na web stranici jer im je prethodno iskustvo bilo dobro.
Da biste ga poboljšali, dajemo vam 10 savjeta koji će učiniti da svi vaši klijenti na vašim kanalima e-trgovine pronađu najbolje moguće iskustvo online kupnje.

1. Oči naređuju – dizajn za jednostavno korištenje

U online trgovini manje je više. Slijedite osnovna pravila dizajna umjesto da tražite nešto radikalno što nitko neće razumjeti ili što može odvesti korisnika u zabludu od relevantnih informacija koje traže prilikom kupnje proizvoda.

Bijele ili neutralne pozadine za isticanje proizvoda, važne elemente postavljene na vrh svake stranice (kao što su slika, cijena i naziv). Istaknuti gumbi za kupnju u područjima visoke aktivnosti korisnika (i koje je lako kliknuti u aplikaciji), web stranice prilagođene različitim uređajima, bez zlouporabe nametljivih elemenata kao što su skočni prozori, te dodajući dodire personalizacije prema dobu godine.

2. Tražite, kupujte, plaćajte – jednostavnost je važna


Čak i ako prodajete tisuće proizvoda i linija, pravite nevjerojatne lookbookove ili određene stranice kako biste istaknuli svjedočanstva utjecajnih osoba, kupac bi uvijek trebao lako razlikovati 3 faze procesa online kupovine: tražiti proizvode, dodati ih u košaricu i izvršiti naplatu na dovršite proces.

Gumbi za ova 3 koraka uvijek bi trebali biti jasno vidljivi i voditi do jednostavnog i brzog procesa. Ako se plaćanje može izvršiti na istoj stranici, tim bolje, jer putovanje kroz nekoliko stranica prenosi nestrpljenje i razlog je mnogih odustajanja.

Koliko je to moguće, nemojte tražiti puno podataka za dovršetak narudžbe, ne prisiljavajte se na registraciju za kupnju u svojoj online trgovini, a na tablicama proizvoda nudite osnovne informacije kao što su vrijeme i troškovi dostave te opcije povrata.
Visoki i neočekivani troškovi dostave glavni su razlog odustajanja od procesa kupnje: dobro informirajte kupce na svakoj stranici, bez preusmjeravanja na FAQ ili primoravanja da te podatke prate u drugim tablicama.

3. Biti online je javno i osobno – obogatite svoj sadržaj

Unatoč popularnosti tržnica, s identičnim listovima proizvoda od jednog prodavača do drugog, sve više korisnika cijeni personalizirano iskustvo kupnje.

To podrazumijeva da kupci očekuju originalne i cjelovite web stranice, koje se čak prilagođavaju potrebama korisnika na temelju geolokacijskih podataka ili prethodne povijesti kupnje (ako su registrirani). I, iznad svega, pronaći točan, pouzdan i ažuriran sadržaj proizvoda u njima, za što je ključan PIM sustav koji centralizira sve informacije o proizvodu, analizira njegovu kvalitetu i omogućuje vam da ih obogatite prije nego što ih pošaljete na željene kanale e-trgovine.

Što više teksta, slika, videozapisa, vodiča, materijala za preuzimanje, recenzija i prijedloga sadrži kartica proizvoda, veća je vjerojatnost da će povećati vjerojatnost kupnje. Naravno, pazite da ovaj sadržaj uvijek bude relevantan za ciljanog korisnika, jer običan kupac ne traži istu vrstu podataka o proizvodu kao npr. distributer na kongresu.

Također proučite SEO vašeg asortimana proizvoda i najčešća pretraživanja vaših ciljanih kupaca, kako biste optimizirali svoje tekstove u svim prodajnim kanalima i ažurirali opise i ključne riječi koje s vremenom mogu zastarjeti.

4. Dob se računa – raspodijelite svoj katalog

Ovisno o segmentu populacije na koji su orijentirani vaši proizvodi ili koje želite pronaći i promovirati kao ciljne kupce, iskustvo kupovine u vašoj online trgovini morat će se prilagoditi različitim personama kupaca i specifičnoj kategorizaciji vašeg kataloga.

Nisu svi tako digitalno i tehnološki tečni, a dok mlađi korisnici mogu lako locirati informacije i radnje, stariji korisnici trebaju više pomoći i jasnoće u rasporedu elemenata.

Prilagodite dizajn onome što se sviđa svakom dobnom segmentu ili demografskoj skupini. Istražuje opći ukus i bolju stopu odziva na minimalistički dizajn, za razliku od blistavih boja koje bi mogle bolje funkcionirati s tinejdžerskim korisnicima. Isto vrijedi i za grupiranje vaših proizvoda u različite kategorije i kolekcije: istaknite ono što vaši kupci najviše traže.

5. Pridružujte se sakupljanjima – online vidljivost vašeg kataloga

U stalno rastućem i sve konkurentnijem online svemiru, brendirana internetska trgovina više nije dovoljna da se izdvojite od konkurencije i da je pronađu vaši kupci.

Čak i ako uložite sve moguće resurse u stvaranje najbolje web stranice i aplikacije na tržištu, morate diverzificirati svoju online prisutnost. To je jedini način da povećate svoje posjete i prodaju te olakšate online kupnju svojih proizvoda.

Većina korisnika započinje svoje pretraživanje proizvoda na Googleu ili Amazonu, a povjerenje koje tržište izaziva među velikim dijelom kupovne populacije vrlo je snažno (51% od ukupnog broja korisnika) i trebali biste ga iskoristiti uz sve drugo tržište gdje se vaši proizvodi uklapaju.

Tržišta poboljšavaju vaše šanse da budete pronađeni, a kupci vjeruju da će kupiti vaše proizvode. Ali ako želite da rezultati budu uspješni i da ne oštete imidž vaše robne marke neorganiziranim proizvodima na desecima tržišta i stranica, PIM sustav kao što je gore spomenuto omogućuje vam da standardizirate i prilagodite informacije koje šaljete različitim tržištima i automatski ih šaljete putem specifične konektore poput onih uključenih u Sales Layer.

6. Razmotrite kameru – više fotografija je bolje

Kupovina u fizičkim trgovinama oduvijek je bila vizualno iskustvo. Kako su sva ostala osjetila nadjačana pri online kupovini (barem za sada, do daljnjih tehnoloških inovacija), vid je glavni faktor za korisnika.

73% online kupaca navodi da im je potrebno najmanje više od 3 ili 4 slike po proizvodu da bi se odlučili za kupnju. Ovisno o vrsti proizvoda koji prodajete, prilagodite vrstu slika svojim karticama proizvoda: detaljnije, općenitije, s demonstracijom korištenja ili na modelu… Uvijek stvorite galeriju visoke rezolucije s opcijama zumiranja i 360º u kartice proizvoda i galerije s opcijom minijatura i velikih slika u rezultatima pretraživanja i upitima kategorija web stranice.

Također vodite računa o slikama koje prilažete na tržnicama, gdje je lako istaknuti se u ovom aspektu. Većina prodavača zanemaruje fotografije i nepouzdani su, a kartice proizvoda sa slikama na tržnicama poboljšavaju konverziju prodaje do 53%.

Dobre fotografije omogućuju korisniku da se lakše uvjeri i smanjuje postotak povrata jer dobiva točniju i stvarniju predodžbu o proizvodu.

7. Snizite cijenu

Cijena je glavni čimbenik odluke o kupnji za 69% online korisnika, ali to ne znači da je najjeftinija uvijek preferirana opcija.

Odaberite strateški snižavati cijene, jer ako stalno nudite niske cijene, više ih nikada nećete moći povećati i poboljšati svoju prodaju. Ako njegujete imidž jeftinih proizvoda, zašto bi vaši kupci odjednom htjeli platiti više za njih?

Preporučljivo je provoditi promocije i popuste u ključnim razdobljima godine (službeni periodi rasprodaje ili u organizaciji tržnica na kojima se nalazite), a i prilikom otvaranja novog kanala, kao način da se predstavite i privučete stare i nove kupce.

Neka ova strategija bude samo privremena, jer dodir “na ograničeno vrijeme” također potiče kupnju i stvara dojam ekskluzivnosti kod kupaca.

8. Slušajte svoje kupce – potaknite recenzije

Mnogi online trgovci odlučuju ukloniti opciju pisanja komentara i recenzija na svojim web stranicama, bojeći se da će loše kritike ili ocjene okaljati dobre i proširiti loš imidž robne marke.

Ništa nije dalje od istine! Istina je da pozitivne recenzije poboljšavaju brojke o prodaji do 35%, ali možete ih dobiti samo ako prihvatite mogućnost mlakih ili loših recenzija.

Osim toga, marketinška prilika koju pruža loša recenzija je ogromna: može poboljšati imidž vaše robne marke i povjerenje među korisnicima ako brzo odgovorite na lošu recenziju, pokažete razumijevanje i pružite rješenje za problem. I pružaju vrijedne informacije za marketing, dizajn i proizvodni tim: što se može poboljšati u proizvodu i iskustvu kupnje putem interneta?

9. Postanite utjecajni – društvene mreže

Ne rade sve društvene mreže jednako za sve brendove i sve vrste proizvoda. No, zanimljivo ih je ugraditi u prodajnu strategiju jer korisnicima mogu uvelike olakšati kupovno iskustvo.

Na primjer, Instagramova opcija dodavanja cijena i izravnih poveznica na proizvod na fotografijama poboljšava brojke prodaje i posjeta za mnoge tvrtke e-trgovine, budući da kupci brzo pristupaju procesu naplate.

Iskoristite prednosti mreža za promicanje promocija i podizanje svijesti o robnoj marki kreativnijim kampanjama i poslušajte izreku da nema ništa bolje od usmene predaje (ili tweet-tweeta).

10. Povećanje angažmana – usluga za pamćenje

Ostvarivanje sjajnog prvog dojma ključno je za poticanje povjerenja i povratak korisnika.

Dizajnirajte i kreirajte specifične i personalizirane poruke i mailove kojima ćete se zahvaliti na kupnji, prisjetiti se proizvoda s popisa želja koji će možda uskoro isteći ili iz košarice koja je prije nekog vremena ostala napola gotova.

Drugi ključ je ponuditi trenutnu, kvalitetnu korisničku uslugu na sve potrebne načine (uključujući sve modernije chatbotove) i imati detalj kao što je kupon za popust na rođendane vaših kupaca, ako imate te podatke.

Zapamtite da je PIM sustav alat koji pomaže proizvođačima i trgovcima da poboljšaju iskustvo kupovine i proizvoda na svim svojim kanalima. Isprobajte ga besplatno uz Sales Layer i ostvarite izvanredan timski rad koji će poboljšati iskustvo vaših kupaca.

    Naš blog