Migracija na GA4: kada prijeći s Universal Analyticsa na GA4

Autor

Davor Vučina

Datum

srp 26, 2022

Migracija na GA4: kada prijeći s Universal Analyticsa na GA4

Iako je GA4 (Google Analytics 4) s nama već neko vrijeme, malo je onih koji su se još odlučili na korak migracije svojih podataka iz Universal Analyticsa u Googleov novi sustav analitike.

Saznajte više: Što je Google Analytics?

Prelazak na GA4 je drastična promjena, za neke se može činiti kao da se kreće od nule. Novi KPI-evi, novi način mjerenja, metrike koja više neće postojati itd.

S druge strane, čini se kao da je jučer bilo, kada je Universal Analytics prestao biti beta, ali to je bilo već prije 7 godina (travanj 2014.).

To vrijeme predstavlja vječnost za bilo koji alat, posebno u svijetu analitike, koji je stalno uznemiren problemima atribucije, GDPR-om, nadolazećom erom bez kolačića…

Kraj Universal Analyticsa?

U svakom slučaju, važno je naglasiti da ovo nije kraj Universal Analyticsa.

Podaci neće biti izgubljeni ako imate dvostruko mjerenje s Universal Analyticsom. Vjerojatno ćete vidjeti videozapise proroka alarmantne apokalipse, koji govore da je sve gotovo ako ne prijeđete na GA4.

ga4 google analytics

Ako prijeđete na GA4, to je zato što ćete imati dosljednije mjerenje, budući da će se sva poboljšanja Google Analyticsa dogoditi u GA4, ostavljajući funkcionalan Universal, ali već u “naslijeđenom” stanju.

Stoga odluka ne bi trebala biti hoće li se prijeći na GA4 ili ne, već kada to učiniti.

Zašto Google želi da prijeđemo na GA4?

Da bismo razumjeli evoluciju Google Analyticsa, moramo se vratiti u 2012., kada je Google odlučio da njegov klasični Google Analytics više ne funkcionira jer se pretjerano temeljio na web tehnologiji i nije promišljao revoluciju u svim aspektima koju je sve veća upotreba mobilnih telefona pretpostavljala.

Tada je objavio Universal Analytics., koji je proveo nekoliko godina u beta verziji dok nije postao standardan 2014.

Glavna razlika je bila u tome što je pokušao objediniti korisničke sesije između weba i mobilnih uređaja putem identifikatora korisnika, što je bio prvi pokušaj križanja – mjerenje uređaja (između web-mjesta i aplikacija).

Ali to nije bilo dovoljno, budući da su se sesije mogle integrirati, ali su metrike aplikacija i weba bile vrlo različite.

Nešto čega je Google već tada bio svjestan jer je iste godine kada je Universal izašao iz beta verzije (2014.), Google kupio Firebase, sustav za programiranje aplikacija na kojem će se temeljiti GA4.

Već u listopadu 2020. Google je predstavio GA4, u kojem je Google Analytics usvojio model mjerenja firebase na temelju događaja.

Ti događaji, pak, više nisu kategorizirani u kategorije, radnje i oznake, već imaju mnogo fleksibilniji sustav kategorizacije.

Od tada je došlo do poboljšanja: prediktivni modeli konverzije publike, integracija s Gogle Adsom i Search Consoleom… izjava o namjeri da je Googleova predanost ovom sustavu mjerenja konačna.

Nedostaci prelaska na GA4

Očito, nisu sve prednosti. Postoje neki nedostaci GA4 koje ističemo u nastavku:

Nekompatibilno je s Universalom. To je potpuno drugačiji mjerni sustav. Ne govorimo o migraciji, kao kada ste dali gumb za migriranje za prijelaz s Google Anaytics Classica na Google Analytics.

Nije lako razumjeti.

Marketinški timovi, klijenti, navikli su na svoje sesije, njihovu stopu napuštanja početne stranice… svi smo predugo s klasičnim Google Analytics metrikama i promjena će mnogima biti jako frustrirajuća zbog naše odbojnosti prema promjenama.

Novi način izvješćivanja. Kada promijenite mjerne podatke, trenutna izvješća će se promijeniti.

Još uvijek u razvoju. Iako su maknuli zelenu oznaku, istina je da još uvijek postoje aspekti u kojima je alat uočljiv da je još u izradi.

Universal Google Analyticsa

Prednosti GA4

Unatoč nedostacima, možemo prešutjeti neke od prednosti GA4.

Mjerenje s događajima: Bilo je vremena kada su web stranice bile statične, iste za sve. Trenutno postoje opcije prilagodbe koje vam omogućuju da korisnicima prikažete različite verzije stranice na temelju njihova podrijetla.

Zbog toga metrika prikaza stranice više nema smisla i ima smisla mjeriti ta iskustva s događajima.

Kompatibilan s postojećim Google ekosustavom (Google Tag Manager, Google Ads, Search Console) i onim koji dolazi.
Integracija s aplikacijama: s Universalom možete objediniti sesije na korisničkom ID-u, i to je fantastično.

Ali sada će moći objediniti iskustva weba i aplikacija, budući da obje dijele iste metrike.

Otporan na budućnost bez kolačića. Od implementacije GDPR-a rijedak je web koji ne izgubi barem 20% mjerenja od strane korisnika koji ne prihvaćaju kolačiće.

Google namjerava tu prazninu zamijeniti umjetnom inteligencijom, ali to će se primjenjivati ​​u GA4, a ne u Universalu.

Izvorna veza s Big Queryjem. Ovo je prvi korak u integraciji umjetne inteligencije u analitiku.

Automatsko mjerenje: postoje mnoge stvari koje se mjere prema zadanim postavkama, kao što su izlazne veze, pregledi videa, pomicanje, pretraživanja, preuzimanja…

I dalje će biti besplatno. Kao i sada, samo web-mjesta s velikom količinom prometa mogu trebati novu plaćenu verziju GA4
Je li vrijeme za prelazak na GA4?

Srećom, nije potrebno migrirati, ali možete imati oba mjerenja (Univerzalno i GA4) koja koegzistiraju i bez ometanja jedno u drugo.

Zato trebate implementirati GA4 što je prije moguće, kako biste imali povijest u tom trenutku želite napraviti napredniju implementaciju, čak i ako nemate sve moguće metrike, ako ćete imati one najosnovnije.

Što se tiče implementacija, ako razmišljate o naprednoj implementaciji Google Analyticsa, možda više nema smisla posvećivati ​​vrijeme i resurse Universal Analyticsu, osim poboljšanja mjerenja i prilagodbi pogrešaka.

Jasno je da će GA4 biti sljedeći standard i tu se treba kladiti.

Preporučene faze migracije na GA4

Faze se ne razlikuju previše od klasične implementacije mjerenja, ali ćemo morati posvetiti više vremena obuci i evangelizaciji, budući da krećemo od korisnika s već napravljenim mentalnim okvirom, a novo mjerenje će razbiti sheme.

Važno je da iako govorimo o migraciji, govorimo o održavanju mjerenja paralelno s Universalom i GA4.

Mogli bismo uspostaviti sljedeće faze:

Implementirajte osnovno mjerenje GA4 sada da biste generirali povijest

90 dana kasnije implementirajte napredno mjerenje, definiranje poslovnih ciljeva i KPI-a te prevođenje tih ciljeva u KPI-je s GA4 metrikama, prenesite metriku i prilagođene dimenzije Universal-a u novo mjerenje.

Nakon dovršetka implementacije, s najmanje mjesec dana podataka, obučite interne marketinške timove i kupce

Redefinirajte izvješća.

Mjerni podaci su se promijenili, a morat će se promijeniti i način na koji izvještavamo.
Započnite ciklus ponavljajućih poboljšanja mjerenja.

Zaključak

Kao što vidimo, odluka koju treba donijeti nije hoćemo li prijeći na GA4 ili ne, već kada to učiniti.

Naša preporuka, od sada uvedite mjerenje kako biste generirali povijest i upoznali se sa sučeljem i metričkim podacima.

U svakom slučaju, ako smatrate da je vrijeme da napravite korak, a želite ići dalje od osnovne integracije, možete nas kontaktirati kako biste upoznali naše usluge digitalne analitike i mi vam sigurno možemo pomoći.

    Naš blog