SEO za početnike: Vodič za SEO i zašto je važan (2022)
Autor
Davor Vučina
Kategorija
SEO
Datum
tra 01, 2022
Autor
Davor Vučina
Kategorija
SEO
Datum
tra 01, 2022
U ovom članku ćemo pokriti osnove SEO-a za početnike kao što su:
Idemo odmah definirati što je to SEO i kako pomaže vašoj web stranici.
SEO – Search engine optimization, odnosno optimizacija za tražilice odnosi se na sve procese poboljšavanja web stranice kako bi se web stranica pojavljivala na višim pozicijama u rezultatima pretraživanja na tražilicama kao što su Google i Bing.
Saznajte više: Što je SEO?
Dva glavna aspekta optimizacije su on-page SEO i off-page SEO.
On-page SEO uključuje istraživanje ključnih riječi, tehnički SEO i taktike optimizacije sadržaja.
Off-page SEO obuhvaća linkbuilding, guest blogging, marketing na društvenim mrežama i influencer marketing.
U narednim poglavljima ćemo se baviti taktikama i za on-page i za off-page SEO.
Za sada je bitno znati da SEO funkcionira stvaranjem i optimizacijom web sadržaja koji tražilicama pokazuje da je vaša web stranica mjerodavan i pouzdan izvor informacija.
Tehnički SEO odnosi se na tehnike koje se koriste za poboljšanje tehničke infrastrukture web stranice i webshopa.
Uglavnom se odnosi za pozadinski dio web stranice, ali je od vitalnog značaja za korisničko iskustvo (što zauzvrat utječe na to kako Google gleda vašu web stranicu).
Dakle, čak i ako korisnik neće vidjeti savršeni kôd web stranice, itekako će cijeniti što vaša stranica radi glatko i da se njome može brzo kretati.
Tehnički SEO također utječe na način na koji Google može pregledavati i indeksirati web stranicu.
Evo osnovnog popisa za provjeru imali dobro zaokružen pristup svom tehničkom SEO-u:
Istraživanje ključnih riječi odnosi se na pronalaženje relevantnih ključnih riječi ili fraza koje korisnici unose u tražilice.
Istraživanje ključnih riječi možete provesti ručno ili pomoću niza SEO alata.
Najpoznatiji SEO alati su:
Grupiranje ključnih riječi u klastere tema može vam pomoći da se usredotočite na industriju ili poslovne teme važne za vašeg korisnika.
Uzmimo za primjer da se vaša tvrtka bavi proizvodnjom hrane za pse. I tijekom istraživanja ključnih riječi otkrijete mnoga pretraživanja oko ključne riječi “suha hrana za pse”.
Ako je vaša tvrtka stručna za suhu pseću hranu, mogli biste izraditi stranicu, “Suha hrana za pse”, koja široko pokriva temu suhe hrane za pse.
Zatim biste mogli napisati nekoliko blogova ciljanih na ključne riječi o pitanjima kao što su “10 najboljih hranjivih tvari za suhu pseću hranu koje su potrebne vašem psu” ili “Može li štene jesti suhu hranu za pse”, a koje ćete zatim povezati na svojoj stranici “Suha hrana za pse”.
To Googleu i posjetiteljima vaše stranice signalizira da ste upravo vi pouzdan izvor informacija za suhu hranu za pse.
Istraživanje ključnih riječi zahtijeva praksu, niz pokušaja i pogrešaka i puno strpljenje. Sadržaj za ciljnu ključnu riječ često ne dolazi preko noći na vrh rezultata tražilice.
Kasnije ćemo govoriti o tome kako mjeriti uspjeh vašeg SEO-a, ali dobro je od samog početka postaviti razumna i realna očekivanja za svoju strategiju.
On-page SEO odnosi se na sve radnje optimizacije sadržaja na web stranici.
Web stranica koja je neorganizirana i koja neće zadovoljiti korisnikove upite pretraživanje, otežat će i Googleovim botovima indeksiranje vašeg napornog rada.
Blog post ili odredišna stranica ciljana na određenu ključnu riječ te ima jasna zaglavlja (H1, H2, H3, H4, itd.), oznake naslova i meta opise ne samo da će pomoći Googleu, već će pomoći i vašem korisniku da se lako kreće vašom web stranicom, što će ih vjerojatno spriječiti da odu s vaše stranice kod konkurenta.
Što znači imati jasna zaglavlja? To znači da svoj sadržaj organizirate u smislene pododjeljke s podnaslovima koji ciljaju ključne riječi.
Osim zaglavlja, on-page SEO također može uključivati stvari kao što su:
Linkbuilding je čin osiguravanja poveznica tj. linkova koje upućuju na vašu stranicu na drugim web stranicama.
Ako je istraživanje ključnih riječi najkreativniji element SEO-a, izgradnja linkova je najdruštveniji element.
Kada se neka druga mjerodavna i pouzdana web stranica poveže s vašim sadržajem, Google to uzima kao signal da je vaš sadržaj i pouzdan i autoritativan.
Također pomaže u izgradnji prepoznatljivosti branda.
Postoji nekoliko vrsta povratnih veza:
Follow backlinks: Ovo su povratne veze kojima težite. Ove povratne veze se računaju u vašu korist i poboljšavaju rang stranice, sve dok su s pouzdanih i autentičnih web stranica u vašoj industriji.
Nofollow backlinks: Ove povratne veze se ne računaju u vašu korist i ne poboljšavaju vaš rang. Ako pokušavate izgraditi povjerenje i autoritet, htjet ćete izbjeći ove vrste povratnih veza i ispraviti one koje nađete.
Toxic backlinks: Ove povratne veze potječu s web stranica niske kvalitete koje možda pokušavaju manipulirati rangiranjem. Čak i ako se radi o follow backlinkovima, neće raditi u vašu korist i potencijalno bi mogle naštetiti vašem rangiranju (tj. Google može kazniti vašu stranicu ako ima loš profil povratnih veza).
Glavni način na koji možete osigurati povratne veze je umrežavanje s utjecajnim osobama u vašoj industriji.
Nakon što uložite svoje vrijeme i resurse u sveobuhvatnu SEO strategiju, poželjet ćete pratiti izvedbu svojih kampanja.
Dakle, kako ćete mjeriti rezultate SEO-a? To je vrlo individualizirano pitanje.
Neke tvrtke će smatrati SEO uspješnim nakon što se netko prijavi za program ili povećaju svoju stopu konverzije.
Ali postoje i načini za mjerenje koliko prometa ima vaša web stranica, kako se korisnici ponašaju na vašoj web stranici, koliko se brzo vaša stranica učitava i još mnogo toga.
Prva stvar koju trebate znati je da će vam trebati pristup svom Google Analytics računu da biste vidjeli koliko korisnika dolazi na vašu web stranicu i da biste vidjeli što rade kada tamo stignu.
Saznajte više: Što je Google Analytics?
Evo nekoliko primjera kako možete izmjeriti uspjeh i koje podatke trebate pratiti:
Ako imate dodanih pitanja vezanih za SEO, slobodno nam se javite!