3 pitanja potrebna za izradu strategije za društvene mreže

Autor

Davor Vučina

Kategorija

Marketing

Datum

tra 01, 2022

3 pitanja potrebna za izradu strategije za društvene mreže

Imate li otvorene poslovne profile na društvenim mrežama? Objavljujete li redovno aktivnosti vaše tvrtke? Dajete li koristan sadržaj vašoj ciljanoj publici? Imate li izrađenu strategiju nastupa na društvenim mrežama?

Napokon ste se odlučili vaš brand povezati s vašom publikom na način koji je autentičan i dugotrajan. Odabrali ste društvene mreže kao sredstvo s kojim planirate postići taj cilj.

Iako redovito objavljujete aktivnosti vaše tvrtke i dijelite kvalitetan sadržaj na svim kanalima, niste sasvim zadovoljni rezultatima. Nastup na društvenim mrežama nije nimalo lak zadatak.

Ne samo da morate dobro upoznati svoju ciljanu publiku, nego morate saznati gdje se nalaze i kako ćete doći do njih.

Nemojte paničariti, tu smo da Vam pomognemo.

Kao i prilikom izrade bilo koje druge strategije koja ima veze s digitalnim marketingom, izrada strategija nastupa na društvenim mrežama zahtjeva vrijeme, stručnosti i resurse.

Ali uz naše upute možete biti na pravom putu da sami razvijete strategiju nastupa, definirate interese vaše ciljane publike te ih usmjerite k vašem brandu.

U nastavku ćemo vam objasniti kako kroz 3 pitanja možete razviti strategiju nastupa na društvenim mrežama koja će donijeti rezultate.

Odabir društvene mreže – Koja je vaša ciljana publika?

Kako bi znali na koji način ćete prezentirati vašu tvrtku ili brand i kakav ćete sadržaj objavljivati, potrebno je odrediti koja je vaša ciljana publika.

Ovo je od izuzetne važnosti prilikom oglašavanja kako bi znali kome ćete plasirati svoje oglase i time si uštedjeti novac, a opet doći do potencijalnih klijenata.

Određivanje ciljane publike je uvijek početna stavka u digitalnom marketingu.

Prvi korak u izgradnji strategija nastupa na društvenim mrežama je poznavanje točno tko je vaša publika i koji su njihovi interesi.

Mnoge tvrtke čine grešku gurajući kampanje na društvenim mrežama koja se usredotočuje isključivo na prednosti njihovog proizvoda i usluge.

Takve kampanje najčešće rezultiraju gubitkom vremena, resursa i novaca jer ne uspijevaju zadobiti pažnju publike.

Umjesno hvalisanja na društvenim mrežama, odvojite vrijeme da biste saznali tko je vaša ciljana publika i do čega im je stalo. Ako već ništa, izradite vašeg “idealnog kupca”.

To su izmišljeni profili ljudi koji predstavljaju vašeg idealnog klijenta s osnovnim informacijama kao što su demografski podaci, ali i specifični podaci kao što su izazovi s kojima se suočavaju, što vole, gdje idu kako vi dobili što jasniju sliku koja je to vaša ciljana publika i što traže prilikom kupnje proizvoda ili usluge.

Slijedi kratak pregled načina na koji možete upoznati vašu publiku:

• Započnite s nekim općim pretpostavkama o svojoj ciljnoj publici na temelju vašeg prethodnog iskustva s klijentima.

• Izvršite daljnja istraživanja tržišta kako biste potvrdili ili ispravili vaše pretpostavke i možda otkrili nove mogućnosti na tržištu.

• Intervjuirajte svoje najbolje klijente kako biste saznali što ih stvarno pogoni i zbog čega su se odlučili baš za vas prilikom odluke o kupnji.

• Nakon što ste završili s istraživanjem vaše ciljane publike, razvijte profile vaših idealnih kupaca koje možete koristiti i prilikom kreiranja sadržaja

Kada znate tko je vaša publika i koji su njihovi interesi, moći ćete učinkovitije nastupati na društvenim mrežama.

marketing na društvenim mrežama

Ciljana publika – Gdje se nalazi vaša ciljana publika?

Sada kada znamo nešto više o tome što najviše zanima vašu ciljanu skupinu vrijeme je da saznate i gdje se oni nalaze. Danas postoji mnogo društvenih mreža gdje se brandovi mogu prezentirati i povezati sa svojom publikom.

Međutim, vaš brand nema ni vremena ni resursa za učinkovito prisustvovanje i angažiranje na svim tim kanalima. Zbog toga je neophodno strateški odabrati kanale koji najviše utječu na ciljanu publiku.

Potrebno je shvatiti smisao svake društvene mreže zasebno.

Pa tako recimo korisnici Facebooka uglavnom traže zanimljive članke koje bi pročitali ili neki zanimljivi video sadržaj, dok korisnici Instagrama traže zanimljive fotografije ili kratke Instagram priče koje korisnici snime tijekom dana.

Prilikom odabira koji su kanali najbolji za vašu ciljanu publiku, za svaki pojedini kanal razmotrite sljedeće:

Publika – Koji društveni kanali imaju dovoljno veliku publiku koja će vam omogućiti da proširite svoj doseg?

Demografski podaci – koji kanali imaju najveću populaciju osoba koje odgovaraju Vašoj demografiji ciljane publike?

Značajke – Koji kanali društvenih medija nude značajke koje vam omogućuju da istaknete svoj brand?

Aktivnost – Koji kanali društvenih medija imaju najaktivniju bazu korisnika? Kako izgleda ova aktivnost i angažman?

Ciljevi kampanje – Koji su ciljevi vašeg nastupa?

Teško da će neka marketinška kampanja biti uspješna bez jasno definiranih ciljeva i strategije kojom ćete doći do istih. Razmislite kako postaviti ciljeve koje možete mjeriti kao rezultat provedene strategije.

Uzmite u obzir ne samo ono čemu se nadate da ćete se izvući iz ove specifične kampanje, nego i kako se ti ciljevi usklađuju s vašim marketinškim ciljevima i ukupnim poslovnim ciljevima.

Evo nekih uobičajenih ciljeva koje mnogi brandovi koriste kao polazište za svoje kampanje na društvenim mrežama:

Povećajte promet na njihovu web-lokaciju.

• Generirati potencijalne kupce

• Prodaja određenog proizvoda ili usluge.

• Povećati svijest o brandu.

• Uspostaviti komunikaciju s korisnicima.

• Izgradite autoritet branda

Preporučujemo da koristite SMART sustav postavljanja ciljeva kako biste osigurali jasne i ostvarive ciljeve kampanje u društvenim medijima. SMART označava: specifične, mjerljive, ostvarive, relevantne i vremenski ograničene ciljeve.

Korištenje SMART ciljeva jedan je od najboljih načina za postizanje uspjeha.

Sa SMART sustavom postavljanja ciljeva “povećanje prihoda” nije dovoljno dobar cilj za kampanje u društvenim medijima. Umjesto toga, morat ćete razmisliti o tome koliko želite povećati prihode, kako ćete mjeriti uspjeh, te u kojem ćete vremenskom roku postići taj cilj.

Također ćete željeti biti sigurni da je cilj relevantan za vaše poslovanje i realan s obzirom na vremensku crtu i resurse.

Na primjer, povećati prodaju vunenih čarapa za 30% u odnosu na prošli kvartal u sljedeća 3 mjeseca na prostoru jugoistočne Europe.

Također je važno napomenuti da će Vaši specifični ciljevi kampanje odigrati ključnu ulogu u vašoj društvenoj strategiji. Načini na koje angažirate potrošače i vrstom sadržaja koje dijelite razlikovat će se ovisno o vašim specifičnim ciljevima.

Na primjer, ako želite usmjeriti promet na svoju web-lokaciju, vaš će CTA biti drugačiji nego ako samo pokušavate izazvati razgovor među publikom.

Imajte na umu svoje ciljeve prilikom odabira vrste taktike promocije kao i vrste sadržaja koji ćete izraditi za svaku kampanju.

Što više istraživanja napravite o svojoj ciljanoj skupini, to će vaša strategija biti uspješnija – što znači da ćete imati priliku vidjeti rezultate koje zaista želite od svoje kampanje.

Zaključak

Ako želite da vaša kampanja na društvenim medijima bude učinkovita, onda ćete morati surađivati sa svojim obožavateljima, sljedbenicima te graditi s njima kvalitetan odnos.

Kada provedete konačnu analizu, imat ćete mnogo informacija koje će vam pomoći da sljedeća kampanja bude još uspješnija.

Bez obzira počinjete li ispočetka ili vam je potrebna pomoć za poboljšanje kampanja koje ste već pokrenuli, tu smo za vas. Kontaktirajte nas i zakažite besplatne konzultacije na kojima možemo porazgovarati kako možemo pomoći vašoj tvrtki da postane rock zvijezda društvenih mreža.

    Naš blog