Početna stranica ‣ Osnovni pojmovi ‣
Početna stranica ‣ Osnovni pojmovi ‣
Facebook Pixel (ili po novom: Meta pixel) je dio koda koji postavljate na svoju web stranicu.
Ako koristite Facebook oglase, Facebook pixel je alat koji biste trebali početi koristiti kako biste maksimalno iskoristili svoj budžet za oglašavanje na društvenim mrežama kao što su Facebook i Instagram.
Facebook pixel prikuplja podatke koji vam pomažu pratiti konverzije Facebook oglasa, optimizirati oglase, odrediti ciljanu publiku za buduće oglase.
Pomoću Facebook pixela možete vršiti remarketing kako biste u oglašavanju targetirali ljude koji su već poduzeli neku vrstu akcije na vašoj web stranici.
Jedna od najvećih prednosti oglašavanja na društvenim mrežama je mogućnost testiranja, praćenja, preciziranja i ciljanja vaših oglasa “laserskom” preciznošću. Facebook pixel je alat za prikupljanje podataka koji pomaže maksimalno iskoristiti svoje oglase na Facebooku i Instagramu.
Ako sada koristite Facebook ili Instagram oglase ili ih planirate koristiti u bilo kojem trenutku u budućnosti, Facebook pixel je alat koji morate koristiti.
Facebook pixel funkcionira tako što postavlja i pokreće kolačiće za praćenje korisnika dok su u interakciji s vašom web stranicom.
Primjerice, otvorili ste webshop i određeni proizvod dodali u košaricu, ali na kraju niste obavili kupnju. Ako taj webshop koristi Facebook pixel, postoji velika šansa da sljedeći put kada otvorite Facebook ili Instagram, pojavit će vam se oglas koji će reklamirati taj proizvod; ili vam čak ponuditi promo kod kako bi vas potaknuo da izvršite kupnju.
To se zove remarketing. Međutim, remarketing nije jedina funkcija Meta (Facebook) pixela.
Facebook pixel igra važnu ulogu i u praćenju, analitici i općenito optimizaciji oglasa.
Pixel prati različite radnje koje ljudi poduzimaju na vašoj web stranici, poput kupnje, dodavanja u košaricu, ispunjavanje kontakt forme itd. Facebook te radnje naziva “Događajima” (eng. Events).
Također možete dodati više pojedinosti o događajima kao što su:
Na primjer, možete koristiti pixel za praćenje pregleda određene kategorije na vašoj web stranici, umjesto da pratite sve preglede.
Na taj način možete na primjer odvojiti vlasnike pasa od vlasnika mačaka na temelju toga koje su kategorije pregledali.
Zbog promjena u praćenju u iOS-u 14.5, neke funkcije Facebook pixela bit će onemogućene za ažurirane na Apple uređajima.
Prije nego što vas uhvati panika, uzmite u obzir da samo 14,7% mobilnih korisnika pristupa Facebooku pomoću iOS uređaja.
Ipak, promjene za ispunjavanje zahtjeva iOS 14.5 utjecat će na sve oglašivače.
Jedna velika promjena je ta da oglašivači mogu postaviti najviše osam događaja i prilagođenih konverzija.
Sada kada znate što sve možete raditi pomoću Facebook pixela, vrijeme je da stvorite svoj pixel i postavite ga na svoju web stranicu.
U svom Facebook Events Manageru kliknite Connect to Data Sources na lijevom izborniku, a zatim odaberite Web. Kliknite Get Started za nastavak.
Odaberite Facebook Pixel, a zatim kliknite Connect.
Imenujte svoj pixel, unesite URL svoje web stranice i kliknite Continue.
Prilikom odabira naziva piksela, imajte na umu da s Events Managerom dobivate samo jedan pixel za svaki oglasni račun. Naziv bi trebao predstavljati vašu tvrtku, a ne određenu kampanju.
Ako želite koristiti više od jednog piksela po oglasnom računu, to možete učiniti pomoću Facebook Business Managera.
Da bi pixel prikupljao informacija na vašoj web stranici, morate pravilno instalirati kôd piksela na svoju web stranicu.
Postoji nekoliko načina da to učinite ovisno o tome koju platformu web stranice koristite.
Ako koristite jednog od Facebookovih partnera za integraciju, poput WordPressa ili SquareSpacea, odaberite Use a Partner Integration . Ovo će vas provesti kroz niz koraka za povezivanje vašeg Facebook to jest Facebook pixela bez ikakvog kodiranja.
Saznajte više: Što je WooCommerce?
Ako pak web stranicu izrađujete u suradnji s programerom ili digitalnom agencijom, kliknite Email Instructionse kako biste mailom poslali sve što im je potrebno za instaliranje pixela.
Ako se nijedna od gore navedenih opcija ne primjenjuje na vas, morate ručno instalirati kôd pixela na svoju web stranicu. U nastavku ćemo vam objasniti i kako.
Kliknite gumb Open Event Setup Tool.
Odaberite ID svog pixela, zatim kliknite Settings i pomaknite se prema dolje do Open Event Setup Tool.
Unesite svoj URL i kliknite Open Website.
Prije nego što se počnete oslanjati na podatke s vašeg Facebook piksela, trebali biste potvrditi da se ispravno prate.
Dodajte proširenje Facebook Pixel Helper u svoj Google Chrome preglednik. (Dostupan je samo za Chrome, pa ako koristite drugi preglednik, morat ćete instalirati Chrome.)
Posjetite stranicu na kojoj ste instalirali Facebook pixel.
Skočni prozor će vam pokazati koliko pixela se nalazi na web stranici. Skočni prozor će vam također reći radi li vaš pixel ispravno.
Ako to nije slučaj, pružit će informacije o pogrešci kako biste mogli izvršiti ispravke.
Kako biste se pridržavali Facebook uvjeta (i, u nekim slučajevima, zakona), morate biti sigurni da posjetitelji vaše web stranice znaju da prikupljate njihove podatke.
To znači da morate dati jasnu obavijest da koristite Facebook pixel i da se njihovi podaci mogu prikupljati putem kolačića ili drugih metoda.
Također morate obavijestiti korisnike kako se mogu isključiti iz prikupljanja podataka.
Da biste dobili sve pojedinosti, idite na Facebook Business Tools Terms i pomaknite se prema dolje do točke 3: Special Provisions Concerning the Use of Certain Business Tools. Ili pogledajte Cookie Consent Resource.
Podaci koje pixel prikuplja osiguravaju da vaše oglase vide ljudi za koje je najvjerojatnije da će poduzeti željenu radnju. To vam omogućuje da poboljšate stopu konverzije Facebook oglasa i dobijete bolji ROI.
Čak i ako još ne koristite Facebook ili Instagram oglase, trebali biste već sada instalirati Facebook piksel.
Odmah će početi prikupljati podatke tako da ne morate krenuti od nule kada budete spremni izraditi svoj prvi Facebook oglas.
Facebook piksel omogućuje vam da vidite kako ljudi stupaju u interakciju s vašom web stranicom nakon što otvore Facebook oglas.
Kako biste bili sigurni da ćete nastaviti dobivati podatke o praćenju konverzija, morate potvrditi domenu svoje web stranice . Također se morate držati jedne domene za praćenje konverzija, budući da iOS 14.5 neće dopustiti praćenje na više domena.
Saznajte više: Što je domena?
Facebook retargeting pixel podaci i dinamički oglasi omogućuju vam da prikazujete ciljane oglase ljudima koji su već posjetili vašu stranicu.
Na primjer, možete pokazati ljudima oglas za točan proizvod koji su dodali u košarici ili na popis želja.
Retargeting publika će se smanjiti kako se više ljudi ažurira na iOS 14.5. Ali neće nestati.
Facebook može koristiti svoje podatke o ciljanju kako bi vam pomogao da izgradite sličnu publiku od ljudi koji imaju slične lajkove, interese i demografiju kao ljudi koji su već u interakciji s vašom web-stranicom. To vam može pomoći da proširite bazu potencijalnih kupaca.
iOS 14.5 utjecat će i na ulazne podatke za sličnu publiku, jer će se praćena publika na kojoj se lookalike temelji smanjiti.
Međutim, budući da su korisnici iOS-a u manjini, slične funkcije i dalje će imati puno informacija za rad.
Kako Facebook prikuplja podatke o tome tko kupuje na vašoj web stranici ili web shopu i koliko troši, može vam pomoći optimizirati publiku na temelju vrijednosti.
To znači da će automatski prikazati vaše oglase osobama za koje je najvjerojatnije da će izvršiti kupnje visoke vrijednosti.
Kako bi spriječio gubitak podataka promjena iOS14.5, Facebook je predstavio Conversions API.
Umjesto da se oslanja na kolačiće i web preglednike, Conversions API prikuplja podatke izravno s vašeg servera.
Kombinirajući Conversions API s Facebook pixelom, imat ćete pristup pouzdanijim podacima.
Ako koristite jednog od Facebookovih partnera za integraciju, kao što su Shopify ili WooCommerce, možete uključiti Conversions API bez pisanja koda.
U Events Manageru kliknite Data Sources u lijevom stupcu, a zatim kliknite Settings u gornjem izborniku.
Pomaknite se prema dolje do odjeljka Conversions API i kliknite Choose a Partner.
Odaberite partnera i slijedite korake. Facebook također pruža detaljne upute za postavljanje Facebook pixel Shopify Conversions API integration – vidi ovdje.
Ako ne koristite nekog od Facebookovih partnera za integraciju, slijedite Facebookove detaljne korake za ručnu implementaciju API-ja za konverzije – vidi ovdje.
Conversions API može pomoći u popunjavanju podataka koji nedostaju vašem Facebook pixelu.