Početna stranicaOsnovni pojmovi

Što je SEO?

SEO je skraćenica od “Search Engine Optimization” što u prijevodu znači optimizacija za tražilice.

Jednostavnim riječima, SEO označava proces optimizacije vaše web stranice kako bi se povećala njezina vidljivost kada ljudi traže proizvode ili usluge povezane s vašim poslovanjem na Googleu, Bingu i drugim tražilicama.

Što su vaše stranice bolje rangirane u rezultatima pretraživanja, veća je vjerojatnost da ćete privući pažnju i privući buduće i postojeće klijente u svoju tvrtku.

Uobičajeni zadaci povezani s SEO-om uključuju kreiranje visokokvalitetnog sadržaja, optimizaciju sadržaja oko određenih ključnih riječi i izgradnju povratnih veza (eng. building backlink).

Glavna prednost rangiranja za određenu ključnu riječ je da možete dobiti “besplatan” promet na svojoj web stranici.

Što je SEO

Kako SEO funkcionira?

Tražilice kao što su Google i Bing koriste botove za indeksiranje stranica na webu, analizirajući sve web stranice, prikupljajući informacije o tim stranicama i stavljajući ih u indeks. Indeks zamislite kao ogromnu knjižnicu u kojoj knjižničar može izvući knjigu (ili web-stranicu) kako bi vam pomogao pronaći točno ono što tražite u tom trenutku.

Zatim, algoritmi analiziraju stranice u indeksu, uzimajući u obzir stotine čimbenika rangiranja, kako bi odredili kako bi se stranice trebale pojaviti u rezultatima pretraživanja za određeni upit. U našoj analogiji s knjižnicom, knjižničar je pročitao svaku knjigu u knjižnici i može vam reći koja će točno imati odgovore na vaša pitanja.

Značaj SEO-a u digitalnom marketingu

SEO je temeljni dio digitalnog marketinga jer ljudi svake godine provode trilijune pretraživanja, često s komercijalnom namjerom da pronađu informacije o proizvodima i uslugama. Pretraživanje je često primarni izvor digitalnog prometa za robne marke i nadopunjuje druge marketinške kanale.

Veća vidljivost i viši rang u rezultatima pretraživanja od vaše konkurencije mogu imati značajan utjecaj na vaš krajnji rezultat.

Najpoznatiji alati za SEO

Google Search Console – Prvi alat koji bi svi trebali početi koristiti je Google Search Console. To je Googleov vlastiti alat koji je namijenjen za praćenje vaše vidljivosti na Googleu.

Ahrefs – Možete koristiti Ahrefs kao sveobuhvatnu SEO aplikaciju koja pomaže vašem poslovanju da analizira konkurente, rangove i povratne linkove na stranicama s rezultatima tražilice (SERP) kako biste razumjeli te uvidjeli kako im se možete suprotstaviti. Također bi trebao biti vaš izbor za praćenje vašeg ranga u organskom pretraživanju i istraživanje ključnih riječi.

SEMrush – SEMrush je jedna od najboljih aplikacija za SEO, analitiku i istraživanju tržišta. Koriste ga neke od najvećih stranica kao što su eBay, Quora i Overstock. Ima sve što vam je potrebno od analize povratnih veza, istraživanja ključnih riječi, planiranja Google Ads ključnih riječi, revizije domene itd.

Moz – Najstarija i “najiskusnija” nezavisna SEO aplikacija koja postoji od ranih 2000-ih. Moz je uvijek prvi koji pokušava secirati bilo koje strašno ažuriranje Google algoritma. Moz Pro, plaćena web verzija Moza, omogućuje vam da pratite rangiranje vaših ključnih riječi, istražite ključne riječi, pokrenete tehničke SEO revizije web stranice, optimizirate sadržaj i provjerite povratne veze vašeg konkurenta.

Yoast SEO Plugin – Yoast je najbolje rangirani SEO WordPress dodatak. Klasificiran je kao najbolji za tehnički SEO i optimizaciju sadržaja za WordPress. Dodatak je besplatan, ali ima premium plan.

Imate dodatnih pitanja?

Kontaktirajte nas

    Naš blog