Početna stranicaOsnovni pojmovi

Što je Google Analytics?

Google Analytics ili skraćeno GA, besplatan je alat za web analitiku dizajniran za prikupljanje korisničkih podataka. Google Analytics razvrstava podatke u izvješća koja se lako čitaju putem nadzorne ploče (dashboard).

Prednosti Google Analyticsa

U svakoj digitalnoj marketinškoj strategiji podaci igraju vitalnu ulogu. Samo s podacima i točno znajući kakve rezultate vaša web stranica postiže, možete uvidjeti probleme, ispraviti ih ili optimizirati te na taj način povećati korist koju ostvarujete od svoje web stranice.

Što je Google Analytics?

Google Analytics – Praćenje online prometa

Uz Google Analytics možete pratiti sve izvore online prometa an web stranicu. Instalacija Google Analyticsa odmah pri pokretanju nove web stranice ključn je korak za početak prikupljanja podataka o prometu.

Određivanje različitih izvora prometa i razumijevanje zašto se i koliko prometa događa na vašoj web stranici omogućuje vam da pratite dobitke svoje marketinške strategije. Vidjeti kako ljudi pronalaze vašu web stranicu predstavlja kamen temeljac izvrsne online strategije.

Google Analytics mjeri i odvaja online promet u sljedeće kanale:

  • Organic – promet s tražilica
  • Social – promet s platformi društvenih medija
  • Referral – promet s web-mjesta koja povezuju na vaše
  • Direct – promet s izravnim pristupom (oznake, automatsko popunjavanje, pisanje domene, itd.)
  • Email – promet iz e-mail marketinga
  • Paid Search – promet iz marketinga na tražilicama kao što je Google Ads.
  • Display – promet od display oglašavanja.
  • Other – Promet iz prilagođenih kampanja

Kombiniranje podataka o lokaciji korisnika kao što su gradovi ili zemlje s podacima o prometu pomaže vam razumjeti odakle vaši korisnici uglavnom dolaze. Na primjer, iz zemlje X uglavnom ostvarujete organski promet, a promet na društvenim mrežama uglavnom dolazi iz zemlje Y.

Google Analytics – Razumijevanje korisnika

Google Analytics omogućava vam razumijevanja kako posjetitelji i korisnici koriste vašu web stranicu. Posjedovanje podataka o ponašanju može drastično poboljšati rezultate vašeg online poslovanja. Bez podataka o ponašanju, optimizacija izvedbe web stranice je nemoguća.

Najvažniji mjerni podaci Google Analyticsa su:

  • Bounce rates
  • Behavior flows
  • Pages / Sessions
  • Avg. Session Duration
  • Page Views and Unique Page Views
  • Exit Rates and Pages
  • Top Pages and their performance
  • Custom events and conversions
  • Site Search

Ključna prednost mjernih podataka o ponašanju je ta što vam pruža vrijedne informacije o tome koje stranice imaju najveću privlačnost i angažman.

Na primjer, analizirajući tijekove ponašanja korisnika u Google Analyticsu, otkrit ćete koliko je koraka potrebno da bi se neka radnja dogodila. Također možete saznati koje vrste sadržaja dovode do većeg internog prometa i na taj način povećavaju broj pregleda stranica na vašoj web stranici.

Google Analytics Digitalna agencija

Zaključak

Ako možete razumjeti kako korisnici koriste vašu web stranicu, možete promijeniti način na koji komunicirate sa svojim korisnicima na najoptimiziraniji način.

Brojne prednosti Google Analyticsa kao alata za web analitiku čine ga vrijednim alatom za prikupljanje podataka koji vam mogu pomoći da svoje poslovanje razvijete na sljedeću razinu.

Imate dodatnih pitanja?

Kontaktirajte nas

    Naš blog